|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| ltie mer info Länk | |
| Folket på bimmerpost verkar lyriska, jag är inte helt övertygad - tycker M-exteriören ser ut som lite eftermarknad.. :/ | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Front och bakdel ser ut som dom har blivit utkarvade med en morakniv i polystyren och avgjuten av någon runt år 2000 för att dom inte hade råd att köpa ett bodykit till sin bil som dom hade i The Fast and the Furious. |
| Vilken klump - 1.7 ton. Jag som tyckte min gamla M2 Mk1 var för tung. | |
| Utseendet är iaf bättre än förhandsläckor. Men vikten??? Tjänstevikten kommer att hamna över 1800kg för en manuell. Katastrof tycker jag. | |
| Utseendet är en stor besvikelse, speciellt kofångaren bak. Blir nästan förbannad att man kan designa den så groteskt fult. Jätte IPaden i inredningen är också en styggels. I övrigt lär den vara bra, speciellt med manuell låda. Men att den startar på 750' lär inte hjälpa, 240' över en OG m2 med fordonsskatt på 15000:- och ränteläget gör nog att den inte kommer sälja som smör. | |
|
Riktigt riktigt ful bil! Väcker inte vill ha begäret alls! |
|
| Vem kan gilla den instrumentbrädan i en sportbil. | |
![]() 121 BMW M4 competition 2017 M performance.
BMW 320 Si 2006 BMW 320i m sport edition 2011 BMW M3 E46 2002 |
Direkt från Toys´R us :). Tung klump på 1700 kg.. Nej tack, jag behåller min M4 som är snygg och väger 1570kg fulltankad. |
| Säga vad man vill om utseendet men den är otroligt prisvärd i sitt segment. | |
|
Grundpriset är drygt 250’ högre än vad M2 Mk1 kostade när den kom. Nästan exakt 50% dyrare faktiskt. |
|
| Spännande att det är 6’ i tillägg för manuell låda. | |
| Stämmer att M2 kostade 509 grund när den kom 2016. Det har hänt lite sedan dess. Vad finns det för nya (!) bilar för 759 som kan det m2 kan i form av leksak på trackdays, soso komfortabel och med ny teknik? Jag säger inte att det är en bil man ska köpa men den är bra prissatt i dagens läge. | |
|
Jag tror det är en riktigt bra bil, men tyngden och utseendet ligger den i fatet och jag tyckte den förra M2 hade en markant bättre erbjudande och pris när den släpptes jämfört med dem här. Jag tycker BMW de senaste 5 åren inte släppt något roligt som får mig att tänka med hjärtat istället för hjärnan som när jag köpte en M235 för 7 år sen. |
|
|
Håller med Grelle, hade också en M235 och det var sann körglädje. BMWs bilar har blivit för tunga och stumma. Tur att man blivit gubbe. Annars tycker jag utseendet är OK förutom lyktorna och kanske rumpan, för tung och lite väl dyr. Förra M2 låg helt rätt i pris som instegs-M. |
|
|
Ni förbiser att kronan devalverats med över 20% (!) de senaste sex åren mot EUR. Dessutom är listpriset för M2 i DE motsvarande 678 800 SEK exkl moms mot 607 200 SEK exkl moms här (alltså exakt 200 tkr/49% mer än 2016 M2). |
|
|
Om ni inte orkar kolla hela så sammanfattar Steve Sutcliffe rätt bra vid 27:35. "To much weight & to much electronics." |
|
![]() 308 BMW M550i individual -21
Alfa Romeo Gt 3.2 -07 Audi A2 1.4tdi (90hk) -04 Volkswagen Transporter T6 -16 |
Tycker mig se lite e36 gener i grillen med ett mer fyrkantigt formspråk och njurar framtill som känns lagom stora (till skillnad mot många andra Bmw-modeller idag). En utveckling jag gillar. Synd med vikten men eftersom den bygger på G20 plattformen antar jag att det är ofrånkomligt att den blir tung. Får se hur mycket man lyckas banta bort i kommande CS modell. |
| turbo4 poängen är att den närmat sig storebror i både pris och vikt = minskad KPK (körglädje per krona). | |
Buspelle |
Kan tycka att det ändå är kul att BMW i dagens tidevarv erbjuder en liten motorstark bil med bakhjulsdrift, traditionell sexcylindrig motor och möjlighet till manuell växellåda. Finns inte särskilt många sådana och man försöker trots allt anknyta till sina gener. Sedan är den exteriöra designen inte riktigt på topp med lite mycket Vallåkrastuk men samtidigt ingen katastrof. Den har i vart fall inga bävernjurar. Man kan nog vänja sig. Värre med den hemska instrumentbrädan som liksom i nya M3/M4 förstör inredningen totalt. Men man kanske vänjer sig vid den också. Obegripligt att man inte kan göra en snygg integrerad skärm istället för något som hänger "löst" utanpå. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.