|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
| När tror ni nya M2 kommer? Borde den inte visas online snart och komma under andra halvan av 2022? nu har de första provkörningarna av M240i iofs precis kommit ut men ändå. Nya M240i börjar på 551' så min gissning är att nya M2 kommer att gå loss på 750' men då ganska välutrustad men tanke på hur mycket som är standard i M240i. | |
| Vem vill ha massa utrustning i en M2, min nuvarande är spartansk. Förutom det som gör den sportigare/snabbare. | |
| Nej inte en massa men stor navi, HK-ljud, metallic, DCT och PDC eller kamera vill åtminstne jag ha. Kör 3-4 trackdays per år för att det är kul och inte för att sätta varvtider. Vilken utrustning man vill ha beror nog på hur man använder bilen. | |
| DCT verkar vara ett minne blott, förstår vad du menar. | |
|
Risken är nog att nya M2 blir en tung pjäs med mycket utrustning. Jag är nöjd med min manuella 2017 men givetvis kul om nu bmw släpper en ny ikon. Thornis |
|
|
Tyvärr är ju inte heller F22 särskilt lätt. M235i - 1455 kg M2 - 1550 kg M2 Comp - 1625 kg M2 CS - 1625 kg Är vikterna jag får fram om jag kollar fordonets uppgivna standardvikt, inte tjänstevikt där 75 kg tillkommer. |
|
|
Det mest absurda var att BMW la ner massa tid och pengar för att lätta M2 CS, kolfiber både här och där, men sen la din en en massa fancy extrautrustning så det slutade med exakt samma vikt som som M2 Comp. I och för sig - om du beställde din CS med keramiska bromsar så blev den 25kg lättare än Comp. |
|
| Tycker BMW ofta gör fel, bara tungt och dyrt med fina namn. | |
|
Jag tror priset landar på 700 |
|
| 65k mer än vad M2 comp kostade mot slutet av 2020. Kollade konfiguratorn strax före modellen gick i graven på europeiska marknaden iallafall. | |
|
M4 startar från 875’. Så 700 för M2:an låter ganska ”prisvärt”. Å andra sidan - nya M240i startar på 555’. Svårt att gissa faktiskt. |
|
|
Länk Länk |
|
| Jag tycker den verkar spännande! En elbil som daliy driver och en M2 som leksak vore inte så dumt...Jag gillar att åka på track days några gånger per år och då är det fortfarande roligare med bensin än el. | |
| Madzone, det låter som en bra kombination! Då blir det extra speciellt att starta upp M2:an när den ska ut och rastas! | |
|
Länk läckta bilder på nya m2 |
|
|
Ser ju inte ut att vara realistiska bilder. Hoppas jag i vilket fall, ser ut som billigaste möjliga eftermarknadskit. |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Ser ut som ett bodykit taget från Need For Speed Underground. |
|
Bland det värsta jag sett. Det är tyvärr så den ser ut. Bilderna är bekräftade. |
|
| Designmässigt nedtonat, gillar man det så ser bilen ok ut. Men bakdelen kan bara inte vara färdig design, boxig och ful. Skriker 90 tal eftermarknadskit på en Mazda typ. | |
| Ser ju katastrofalt ful ut:-( Kan det verkligen vara möjligt att den slutliga ser ut så? | |
| Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.