AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.707

Ny OTA på väg, version 21-07

Sida 2 av 2
Enda svaret jag fick senast från connected drive supporten är st kolla med min återförsäljare som i sin tur inte har nåt vettigt svar. Men jag provar igen
Br
5
Brotus
G21 330e xDrive M-Sport -23
G26 i4 M50 -23
Jag har eller inte fått 21-07 eller senare än utan ligger fortfarande på 21-03, frågade min ÅF när jag lämnade in bilen på service idag om de kunde uppdatera den. Det tackade jag glatt nej till eftersom de ville ha 2500kr för besväret...Notera att jag fortfarande dessutom har fri service på bilen..
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Conneced Drive-supporten (BMW sverige) rekommenderade mig att kontakta ÄF för uppgradering eftersom min uppgradering fanns tillgänglig och att automatnerladdningen inte hade startat. När jag sedan hämtade bilen så frågade kundmottagaren om jag tyckte att kostnaden skulle gå på garantin så svarade jag givetvis ja. Då muttrade han något om pappersarbete med BMW i Tyskland men accepterade.

Br
5
Brotus
G21 330e xDrive M-Sport -23
G26 i4 M50 -23
Uppdateringen kom som ett brev på posten 2 timmar efter att jag hämtat ut den!
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Ditt svar är lite kryptiskt. Kom den som ett brev på posten blir jag mörkrädd.

Vad menar du med att du hämtat ut den? Att du laddade ner den?
Bra att den till slut kom.

Jag har dröjt lite med uppdateringen, men nu är den gjord. Det jag märkt så här långt är en (två) ändring i "Avåkningsvarningen".

Med SW ver 03/2021:
* På smala vägar med kantlinjer men utan mittlinje där jag håller till höger för att vara beredd på möte, reagerade rattvibrationen någon gång men inte speciellt ofta.
* Jag har inställningen på reducerad och styrning OFF.
* Jag tror inte att alternativet att stänga av även vibration fanns i denna version (?).

Med SW ver 07/2021:
* På precis samma smala vägar som ovan reagerade nu rattvibrationen så ofta att det blev irriterande. (Tycker inte jag ändrat körstil ..)
* Däremot finns nu(?) alternativet att stänga av även vibration, så det blev lösning. Indikeringen i knappen lyser då orange och inställningen har minne.

Det som nämns som förbättring av denna funktion är minskade felaktiga styringrepp (som jag ändå har stängt av), men jag hade trott att också de falska varningsvibrationerna skulle bli färre.

Någon som har andra observationer?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.