|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Finns lite intressanta förbättringar i den. Länk | |
|
Nån som vet när det kommer till Sverige? /JPU |
|
|
Dessvärre inte, men kollar dagligen i appen om något dykt upp. BMW Club Schweden www.bmwcs.com |
|
|
Lite nytt; Man kommer börja rulla ut uppdateringen för Sverige om 1-2 veckor och det fortlöper in på nästa år. Jag vet inte om man delar upp det per modell eller så för de verkar vilja hålla bandbredden tillgänglig gissar jag med tanke på tiden. BMW Club Schweden www.bmwcs.com |
|
|
Toppen! |
|
|
Är det någon som fått Remote 3D view att fungera? Hoppas även att detta löser så att varvräknaren kommer upp i Head-up displayen i sportläget som den ska... |
|
| Remote 3D får vi tydligen inte lov till i Sverige. | |
| Jaså? Hur kommer det sig, funktionen påminner ju väldigt mycket om teslas "Sentry mode" som är tillåtet? | |
|
Har fått uppdateringen idag och den håller på att installeras i bilen nu. Lite yxigt att få över från telefonen eftersom Android auto enligt My BMW behövde stängas av vilket enligt appen kunde/skulle göras i bilen. Hittade ingen inställning för det i bilen utan inaktiverade istället trådlös AA i AA-appen i telefonen. Sen hade man önskat att den kunde föras från telefonen utan att man kör men inget verkade hända förrän jag börade köra. Så det fick bli några varv runt kvarteret :) |
|
| Installerade precis min via IOS appen. Skall bli spännande att se om det är någon skillnad | |
| Är det någon som vet hur man namnger versionerna. Är 21-07 från juli? | |
|
Någon av er som uppdaterat (från version 21-3) som har något att rapportera? Reklamvideon räknar upp dessa som kan gälla G2x (och min M440i -21): * BMW Maps. Förbättrad Real Time Traffic (är det visning eller förmåga att bättre föreslå alternativ?) * Färre pessimistiska varningar/ingrepp från Lane Departure Warning Styrningsingrepp har jag stängt av (och version 21-3 har minne) men "falskvibration" har jag känt av någon gång. Hoppas att inte EU-direktiv 2022 innebär försämringar. (Jo, jag brukar blinka ;) |
|
|
Är det någon här på forumet som fått tillgång till 21-7? Jag väntar fortfarande på nerladdningen men min lokala BMW-verkstad är inte säker på att när eller om den kommer till min E20. |
|
|
" BMW M3 and M4 drivers can look forward to a unique new sound experience while driving, thanks to M Sound Control." urk |
|
| Jag väntar också fortfarande... | |
| @aerobat. Jag vill inte ha ens ouppdaterat "motorljud" i högtalarna i min M440 heller, så det har jag stängt av med BimmerCode. (Höger avgas-flap är styrd av meny-val. Passar mig utmärkt att stänga för vid långresa.) Man kunde ju hoppas att de lagt till "OFF" för M3&4, för en ny experience. | |
| Några fler som fått ner den nya versionen (21-07 eller möjligen 21-11)? | |
|
Vore intressant att veta hur BMW release plan ser ut. Jag har inte fått uppgraderingen och BMW i Danderyd kan inte ge besked om när den ska komma. Vet inte om det är per bilmodell eller per land som styr utrullningen. |
|
|
Ringde till supporten på connected services i ett annat ärende och passade på att fråga om när uppgraderingen av I-drive till 21-07 skulle komma. Han kontrollerade och fann att den läg vilande till min bil men att bilar som är producerade i slutet av 2019 har problem med den automatiska nerladdningen och rekommenderade mig att kontakta min serviceverkstad och boka tid för en manuell nerladdning. Den är nu precis gjord så jag har ännu inte kunnat utforska alla förbättringar. |
|
| Lite smått otroligt hur BMW handterar Software updates - rutiner från et annat århundrade jämförbart med resten av den digitala världen. Nån som har en release plan? Min bil är en iX3a från 2021 med idrive7 och 21:03 Software | |
|
Men gör som jag, kolla med connected drive supporten. CONNECTED DRIVE. Har du frågor kopplat till BMW Connected Drive, My BMW-app, kartuppdateringar eller Remote Services vänligen kontakta oss på: BMW Northern Europe AB connecteddrive.se@bmw.se Telefon: 020-57 50 00 Öppettider Måndag till fredag 8-20 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.