|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Ni som är duktiga på hitta konstigheter med Bmw. Är denna något och se upp med!!?? Tacksam för er hjälp! | |
|
lite dyr tycker jag... |
|
| Gäller det coupéer? Där finns en Amerikan, en Japan och en Svensk att välja på. | |
|
Är det den i Kungsbacka? Isåfall. ”Lågmilad”? Ja 12800 kanske är lågt. Ser fin ut, synd på lådan. |
|
| Är lådan så mycket sämre på en smg? | |
| Gäller Kungsbacka bilen | |
|
Ja alltså den är ju riktigt gammal idag. Sen handlar det ju om vilken typ av låda man föredrar. Jag har haft både manuell och SMG och föredrar helt klart manuell. |
|
| Var länken trasig, eller var det något annat problem med att lägga upp den? | |
| Om man jämför smg lådan med en DCT i M2, skillnad som störst? | |
|
Växlingarna. Natt och dag. Mycket mjukare på en DCT. Fördröjning på SMG och smäller i växlarna på de snabba inställningarna. Provkör båda så kommer du förstå :) |
|
|
Har haft en M2 och den trycker ju i växlarna rätt hårt i värsta läget, alltså ännu värre i en Smg låda? Kostnadsmässigt och bygga om till manuell är väl inte försvarbart antar jag? |
|
| Finns en del som är ombyggda, svårt verkar det inte vara. | |
|
SMG slår hårdare ja, särskilt mjukt är det inte iaf :) Tekniken är ju 20 år gammal så det är en fördröjning gentemot DCT. En ombyggnation hamnar nog runt 20-30k. |
|
|
Här ser man i stora drag vad som krävs. Ser dock att de kapat av den sista delen av avsnittet med kodningen till manuell. |
|
| Ser ju inte alltför komplicerat ut...frågan är om man löser det på 7-8 min...:-) | |
| Ett annat alternativ vore ju att lägga in en modern dct låda i den gamla e46an. Så vitt jag vet har det ännu inte gjorts. Kul å va först =) | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Finns många som har lagt i DCT i E46 M3, finns en på Rejsa-forumet med kompressor också. |
| Blir man besviken om man går från M2 till M3 E46, vilken av dessa åker man bäst i om man nu kör som vanligt 99% av tiden och 1% på bana!? | |
| M2 | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
M2 alla dagar i veckan. E46 M3 har lite mer körkänsla men överlag är M2 en mer komplett bil. |
| Tack för synpunkter, vore ju rätt tragiskt om inte M2 vore en bättre bil rakt igenom mot bakgrund av utvecklingen. Händer ju en del med bilarna över tid. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.