AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.104

Hög oljeförbrukning senaste tiden efter bara 2600 mil?!

Sida 2 av 2
Klart du ska klarlacka alla lyktorna. Passa på att maxtona framrutan också (så bleks inte inredningen)

Att det är olagligt behöver man inte bry sig om...eller?

Bir ju dessutom en fin extra kostnad när du måste byta ut alla lyktor pga nedslag i besiktningen.

Eller...det är väl bara du själv som kan avgöra om det är en "bra idé"?
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
BMWBamze: Det är fascinerande hur mycket teorier och åsikter du har om bilar, biltillverkning och bilbranschen i största allmänhet du har.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Om man slipat ner och rekonditionerat sina framlyktor så är det inga konstigheter att 2k lacka dem. Tvärtom en bra idé.
Bm
504
Bmwbamze
320 Coupé
Löwet: Ja, de är rengjorda, polerade och vaxade då är det perfekt att klarlacka de med ett tunt lager som inte syns om man inte känner och tittar noga de tittar ju inte ens på detta på alla de besiktningar jag varit på sidoblinkersen spraylackerade jag blanksvarta de sa inte nånting jäkla skönt att slippa gno på de gamla plastglasen för det håller sig som nya i många år med 2K lack har redan lackat sidoblinkersen, njurarna och huvemblemet också blev kanonsnyggt när de blänker som de ska göra när övriga lacken och fälgarna gör det också! :)

Ska3: Blir ingen toning av framrutan har istället fundderat på att svartlackera innertaket men lade ner det när jag insåg det inte går att få ut det lätt eller kanske inte alls utan att kapa taket??? hahaha... och ett helsike att maskera lampor m.m i taket men har polishat och vaxat rutorna och jäklar vilken skillnad det blev och skiten bara rinner av i tvätten! :) Smetade på skinbalsam på de gamla dassiga gummilisterna runt fönstrena och sprayade silikonspray på de efteråt och på alla svarta plastdetaljer så det både skyddas och inte fastnar all jäkla skit

AlexanderK: Kul att du uppmärksammat mitt analyserande och är likadan när det gäller det mesta inom allt möjligt i många branscher, politik, idrott m.m.m.m.m.m listan kan göras väldigt lång

Visa användare
2.331
Sverige
130i E81 -08/09
M-sport
(325xi E90 -06 såld)
(323ti E36 -99 såld)
Polishat? :-o

---
Det är bara döda fiskar som följer med strömmen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.