AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
4.596

Sportbilsförsäkring till en 320 E92:a -09:a?

Sida 2 av 2
Fanns även omdömen om nya försäkringar om att de tecknar försäkring även när kunden tror sig bara göra offertförfrågan, så jag vågar inte mata in mina uppgifter där...
Bm
504
Bmwbamze
320 Coupé
martink: Självklart jobbar de inte gratis och har såklart betalt som alla andra mäklare eller tycker du att de ska jobba gratis??? men det är inräknat i mitt kanonpris på 5124 kr precis som han jag pratade med sa klart och tydligt och de procenten betalar man till de på separat faktura absolut inget fuffens men förstår din misstro för det finns ju en helvetes massa bedragare men det är svårt när fakturan kommer från f-bolaget och alla mäklarfirmor måste vara godkända av FI m.m. men du gör såklart som du vill jag ville bara tipsa om chansen att få kanonpris på den oftast svindyra bilförsäkringen

Löwet: Ja den trevliga killen på Nya försäkringar sa också det öppet och ärligt att priserna de kan erbjuda kan skifta kraftigt likt börskurser men du har redan ett kanonpris värre blir det nästa gång du ska förnya mycket troligt kommer det kosta väldigt mycket mer för det är otroligt lågt för en 335:a

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag kan byta till Safetown för 728kr/mån eller Watercircles för 756kr/mån om jag vill också enligt Compricer.se. If tar 958kr/mån. "Nya försäkringar" imponerar inte för mig iaf.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Tänk bara på att det ofta är mycket svårt att jämföra olika försäkringar rakt av, då det skiljer i olika parametrar som valbara körsträckor, självrisker, omfattning av olika slag etc. etc...

För oss har Länsförsäkringar alltid blivit billigast på bilförsäkringar (oavsett bilar) eller åtminstone varit bland de lägsta premierna.

Det som också bör beaktas är hur smidiga bolagen är OM/NÄR det händer något - de få gånger vi behövt använda oss av försäkringarna har det alltid varit smidigt hos Länsförsäkringar!

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
32ProPro-medlem
2.449
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Försäkringspriser är lika oförutsägbara som flygpriser. Ibland billigt och ibland dyrt. Ofta billigt lockpris första året så orkar du byta varje år är det ett tips. Märkligt nog premieras försäkringsotrogna framför trogna kunder. Ett sätt att premiera skadefria kunder är ett sjäävriskkonto där det "sparas" en slant varje skadefritt år och kan nyttjas att betala självrisk med då det är dax. Många försäkringsbolag erbjuder också mängdrabatt - har du hus, dej själv, husdjur, båt, flera bilar mm försäkrat i samma bolag får du lite rabatt på dina försäkringar. Sen kan medlemskap i fackförbund, kundklubb (ICA; Coop osv) samt intresseföreningar (villaägarna, bilklubbar som BMWCS) osv ge försäkringsfördelar, som billigare pris eller bättre täckning (exvis bankörning adderat).

Jag brukar leta tills det känns rimligt billigt, de sista hundralapparna ids jag oftast inte inte söka upp, det tar för mycket tid.

/Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096
Bm
504
Bmwbamze
320 Coupé
Ja, det är som det sägs här många delar i en bilförsäkring och priserna är så enormt skiftande likt ett lotteri och den personliga försäkringsrådgivaren jag fick7man får hos Nya försäkringar sa också att skadehistorik, stående i garage eller inte gör knappt ingen skillnad alls det är mestadels brottshistoriken på din bostadsort och ålder som har de högsta premierna de med lägst inkomst får alltså betala högsta premierna det är som allt annat i vår genomruttna värld de fattiga får ta priset för de rika men jag kan samtidigt förstå f-bolagens tänk men det är ändå synd om de tycker jag men däremot är det jävligt girigt att bilar där maskinskade och elektronikdelarna har löpt ut av ålder/mil ska vara mycket lägre premie på vilket det fan inte är för dessa två är bland de största utgifterna för f-bolagen senaste 15 åren p g a sämre kvalitet på många motordelar så har och får f-bolagen stå för tillverkarnas kvalitetsbrister vilket är helt fel det också

Mina prisjämförelser är på hel och halv allt annat exakt samma kör max 1000 mil, inga extra försäkringar eller annat och aldrig varit inblandad i en krock på 35 år förutom två stackars djur på motorvägar där man tror det "aldrig!`" dyker upp några djur
Rättelse igen det är Aktsam som jag fick 5100 hos inte Trygg-Hansa de var näst lägst 6300, Folksam 7300 och alla andra låg mellan 10 000-28000 helt jävla vansinniga priser på en 12 år gammal radfyra men det kanske hänger ihop med Bilias och Holmgrens astronomiska timpenning 5000kr/timme och priser på Bmw:s originaldelar

Vilket pris får du om du går direkt till Aktsam och kollar?
Via insplanet får jag om jag testar med en 320 i coupé -10 3288 kr hos Evoli som lägst, 4080 kr hos Gensidige. 6087 kr hos Aktsam direkt.
Många verkar missnöjda med Nya försäkringars metoder och avsaknad av ångerrätt, men det kanske är det bästa för dig.
Bm
504
Bmwbamze
320 Coupé
Jag kollade på mitt regnr nu och både Evoli och Gjensidige ska ha ca 11000 per år och Aktsam kan jag inte kolla eftersom jag har tecknat den igår så det var jätteskillnad mot både dina och mitt pris precis som jag skrivit om

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
@martink: Avsaknad av ångerrätt vid distansköp är ett lagbrott, då verkar det inte som de tänkt bli så långvariga på marknaden. Trist.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.