|
Sida 1 av 7
|
|
|---|---|
|
De första spionbilderna har läckt ut på kommande 5-serie, G60. Fortfarande väl maskerade Länk | |
|
Kul att se! Tänkte först att de kan inte va så mycket nytt under solen men vilken fantastiskt spännande frontparti. Det kan bli lyckat då de blir lite mer eget, sticka ut. Kul att inte alla märken klonar varandra. Jag personligen tyckte f10 va lite roligaare i fronten än g30. De tog ett litet steg bakåt med g30n. En gissning från höften är att v8 försvinner på alla modeller utom m5. |
|
| Jag gillar ankstjärten på bakluckan :) | |
| Ser ut som att man tack och lov skippar bävertänderna på denna. | |
| Lite mer bilder och info Länk | |
| Ytterligare lite mer info Länk | |
| Nu testas en prestandaversion Länk Tror detta kan bli bra! | |
| Pratade med en handlare igår, han skulle på kvällen speca de första i5 de fått sig tilldelade. Verkar bli 40i och m60i till att börja med. Verkar även som att G30 skall tillverkas juni ut, men sedan ställs fabriken om så nya g60 börjar tillverkas v.34/35. Första leveranser i oktober. | |
| Borde BMW inte släppa bilen officiell på nätet snart? | |
| Någonting på G snart kanske, fick ett "teaser" mail idag. | |
|
Ja, fick också det. :) BMW släppte pressrelease igår med en "bild" så det händer nog mer snart.. Länk |
|
|
"Bild" :-) Liknar mer en burka. |
|
|
Intressant med i5 touring! Första riktigt intressanta elbilen från BMW tycker jag. Dessvärre kommer den säkerligen bli väldigt dyr. Runt 1 mkr eller vad tror ni? Mvh Johan |
|
| Snarare naken runt 800 tkr med tanke på motsvarande prisskillnader på oljebrännare för x1 och x3 och dagens 5 touring och respektive ix1 och ix3, men då kanske man också stannar vid 2WD | |
| Jag tror man tänker rätt om man räknar med miljonen eller strax under. Kommer säkert flera olika batterialternativ med olika prislappar. | |
| Lite mer info och bilder Länk Rastlösheten infinner sig... | |
|
Läste att G60/61 antas komma med följande motoralternativ, Bensin 520i 190 bhp 4-cylinder 530i 255 bhp 4-cylinder 540i 370 bhp rak 6-cyliner med 48-volt mild-hybrid tech 530e 292 bhp 550e 480 bhp M560e 565 bhp Diesel 520d 195bhp 4-cylinder 530d 340bhp 6-cylinder ? Sedan tre olika (PHEVs) för dem som gillar det, med min. räckvidd 8mil. |
|
| Vad jag läst kommer inte M560e till Europa, annars kan det nog stämma. | |
| Kommer det ingen starkare diesel än 30d? Att stryka både 540d och 550d var ju tråkigt. Kanske säljs för få motorer för att bära kostnaderna för avgascertifieringar och dylikt. | |
| För i5 verkar de börja med 40i resp m60i. Garanterat att det kommer fler motoralternativ framöver. | |
|
Senaste nytt om G60 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.