|
Sida 8 av 20
|
|
|---|---|
MGson |
Tack för länken johanaxelson! Jag är intresserad av ditt (johnor) elsystem, vilken årsmodell är det plockat ifrån? Ditt bygg låter häftigt. /Magnus |
|
Elsystemet kommer från en 75:a. /Johan |
|
|
johnor, när får man beskåda och lyssna på " Dellorto:na " : ) Mvh B |
|
|
Dyker nog upp på någon brostugeträff framöver, kolla annars in nr 7 av Automobil (ute någongång i slutet av juli), där finns bilen med i ett reportge om BMW coupéer, dock inte med Dellortona monterade. /Johan |
|
|
Hej Killar, vill bara kolla om ni fortfarande andas!! : ) // B ; ) " Chrome is heavy and beautiful" |
|
|
För er som har missat att Jaymic har släppt en ny hemsida. Länk |
|
|
Joda, jag lever tack. Bilen har överlevt en tokhet sommar härnere. Har bl.a. suttit i bilkö i stekande sol flera timmar utan kokning :-) johan |
|
|
Efter att jag monterat en kylare med mer än dubbelt så effektiv kylning som originalet kan man på tomgång stå i stekande sol utan att motorn kommer i närheten av kokning. Då slipper man bekymra sig och kan starkt rekommenderas. /Johan |
|
|
Min är ocksa ny, bytte för tva ar sen hos en firma i Bredäng? Kostade 1000 kr, dom bara skrattade at den gamla och sa att du kommer att märka skillnad.... Klart värt pengarna. Modern mot origanal borde göra lite skillnad. Dom sa att den kylde minst 2 ggr bättre. A/C fläkten gör en del ocksa även om den kylaren blockar lite. Ett projekt är ev oljekylare ocksa, kan vara bra att ha. Haller pa att jaga sportstolar ocksa. Jag stod i iofs i bilkö i Italien i c:a 50 grader, sag flera nya bilar som gett upp :-) Inget att rekommendera. /Johan |
|
|
Hehe härlig låååång näsa för alla som stod brevid dig med sina nya bilar!! : ) Det har ju inte varit riktigt så varmt här uppe men trots det inga tendenser alls att min skulle koka, iof så ser kylaren väldigt ny ut och så bytte jag fläkten nyligen. // B ; ) " Chrome is heavy and beautiful" |
|
|
Jaha, då är man med i coupeklubben igen :-)) Hämtade den nya i helgen och körde ner från Göteborg till Malmö utan problem... Får nog köpa en ny termostat dock, tempen var lite upp och ner även efter ordentlig luftning. Mycket nöjd dock, saknaden efter den förra tog överhanden... |
|
|
Hej Pompe!! Gratulerar till den " Baikalblå " Det där med temp. problemet kan vara ett simpelt elfel också. // B ; ) " Chrome is heavy and beautiful" |
|
|
He he, man ser att det hålls koll på blocket, eller? Var inne på BMW idag och köpte ny termostat samt kollade om de kunde ordna fram gummilisterna som tätar förarrutan mot bakrutan; Jodå, den fanns till och med i sverige och nu kommer det otroliga: Pris 150:- Ibland blir man religiös på äldre dar... |
|
|
150 kr!, jag beställer..... har du artikelnumret? Pompe, vad hände med den gamla cupeen? Kommer inte ihag , salde du? Grattis till den nya!! johan |
|
|
Pompe, : ) jodå, när det gäller E9 så!!! Fanns det många lister?? //B ; ) " Chrome is heavy and beautiful" |
|
|
Gamla coupeen fick jag sälja för jag behövde pengar... Fattig student o s v. Antal lister vet jag inte, kollar upp och återkommer. Jag har trippla solex 45or som är billiga om någon vill sätta dem i en 3,0... Liten enkätfråga: Vilka fälgar har ni på era pärlor? |
|
| Alpina Turbin fälgar 16" :-) | |
|
51367740105-105 vänster 51367740105-106 höger Termostatbytet var precis vad bilen behövde. Tempen lade sig på mitten och rörde inte sig en mm. |
|
|
Äntligen!! Nu har jag hämtat mina nya fälgar: BBS 16" split... Jag får lägga upp lite bilder i galleriet när jag har fått tag på rätt spacers etc. |
|
|
Pompe, Behöver också spacers till mina BBS split på min E9. Jag har köpt universal men de har ingen centrering för fälgen så de går ej att använda. Jag skall ha 8" fram och 9" bak, tala gärna om var du hittar dina spacers, jag behöver bara 5mm fram och bak. /Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.