|
Sida 1 av 20
|
|
|---|---|
|
Kul att få igång en E9 diskussion. jag bidrar med nytt ämne enligt ovan, kan vara en bra tråd om några gör samma sak för då kan men ju byta erfarenheter :-) Jag håller i alla fall på med: ljudisolering nya mattor inuti eventuellt H4 lampor fram putsa upp motor/motorutymme avsluta min A/C montering Försöka jaga fram lite smådelar jag saknar Det är vad jag kommer på för stunden. johan johan | |
|
Hej Johan! Har du monterat växelföraren från 518? Jag skall in med lättviktsmattorna och resterande CSL inredning efer många års letande. Vad jag saknar nu är en halvbur plus stötdämparstag till bakdämparna. I vinter är det även tänkt att montera trippelförgasararrangemang, har införskaffat insug och 3 st Dellorto 48DHLA. Vilka H4 insatser tänker du använda dig av? Vilka delar saknar du, har en hel del på lager. /Johan |
|
|
Fick just växelföraren, tog en jävla tid.... Skall mecka in den snart. Jaymic hade h4 instater för typ £30 styck, har du sett några andra ? Skall kolla vad jag saknar bla del till beige dörrhandtag orginal lock till spolar vätska Hittade en ny glidkontakt till tutan också, så nu kan jag besiktiga. Trippla förgasare, coolt. Kommer att dra en del soppa misstänker jag ? Men du borde väl få ut en 150 Hk ? Blir ingen lättvikt i min, asfaltmatta över allt jag kommer åt :-) |
|
|
Hej Killar, vi får verkligen hålla ämnet uppe. Johan, är det nya orginal mattor du skall montera (formade) eller har någon sytt upp dom för dig osv. Hehe, och den andra Johan nu, härligt med 3st Dellorto 48:or måste bli ett j...a schysst ljud!!! Är det en orginal CSL du har!! Jag själv har inte hunnit så långt med mina prylar, har haft en lång crusing sommar, varit nere i Europa en sväng ( folk var helt tokiga i bilen ). Kommer väl snart börja riva i inredningen och klä om stolarna mm. Lite små fix blir det väl också!! // Bosco ; ) " Old Bimmers kick ass " |
|
|
Hej igen, nyfiken på vart i landet ni är ifrån?!? Jag är från GBG!! // Bosco |
|
|
Köpte ett matt kit från Jaymic, uppsydda i orginalmaterial. Inga är väl direkt formade ? Håller till i Stockholm, snackade med nån i GBG före sommaren som letade nåt relä till sin kupe så du är inte ensam. Har tyvärr inte varit ute på långturne med bilen men det vore kul, lurar på en europasväng i sommar faktiskt. johan |
|
|
Hoppas att man hittar rätt i bestyckningen av förgasarna, då skall väl bilen gå rätt bra. Nej tyvärr ingen äkta vara, däremot byggdes bilen om redan 1974 till att efterlikna en äkta CSL. Har haft bilen sedan 86 och ständigt försett bilen med alla CSL attribut. Nu är den en komplett "batmobil", dock fortfarande med dörrar och huv i plåt samt originaltjockleken på karosseriplåten. Bilen är Polaris och har CSL-stripsen lackerade i.st.f fastklistrade efter sidorna på bilen. /Johan |
|
|
coolt :-) skall bli kul att se nån gång |
|
|
Jagar mest delar, för tillfället en "keps", över instrumentklustret som har skadats under lagring. Tycker att det är lättare att hitta delar nu än när man började -86. Någon som vet om tillverkningen av den tjockare plåten som fjäderbenet fram är infäst i kommit igång än? Så man slipper köpa kpl. hjulhus. |
|
|
Johnor: jag menade 250 Hk där ovan :-) Skall du gatregga bilen ? |
|
|
lover, Skickade E-mail till dig och frågade hur det går med ditt trippelarrangemang, hur går det? Vilka insug använder du dig av? |
|
| Bilen har varit i trafik så länge jag haft den, tar bort bakvingen och osthyveln vid besiktning, trippelförgasare bör inte vara något problem då bilen är från 71, bara CO halten håller sig inom gränserna. | |
| dom kan ju ha synpunkter på effekten ? | |
| Jo, det är riktigt, bråkar dom allt för mycket får jag väl sätta ditt ett par solexförgasare, de sitter för övrigt på nu. | |
| alltså, att komma med trippelförgasare är ju ungefär lika iögonfallande som att komma med turbo eller kompresor. | |
| ur fas heheh | |
| att sätta dit trippelförgasare på en standardmotor ger ingen effekthöjning, däremot om man ändrar topp och/eller kam samt monterar tre förgasare kan kanske effekten öka något. Visst är det iögonfallande men definitivt inte till nämelsevis samma grad av effektökning som man åstadkommer med turbo eller kompressor. | |
|
Ärligt talat har jag inte en susning av vad det är för märke, alla insugen sitter ihop i en enhet. På de jag hade sett tidigare har det varit tre lösa. Bilder kanske :)? Har inte hittat några uppgifter ang. bestyckningen, frågan dök upp på mailinglistan i CSR, så kanske man får svar, jag har inte sån brådska heller. |
|
|
mina insug är separata, vilket torde vara det vanligaste, dina kanske heter warneford? dessa brukar sitt ihop. vad har du för diameter på insugskanalerna i insuget? /Johan |
|
|
Var ute och kollade på bröten när jag kom hem nu. Märkningen är VGS 52502, BMW 2,8 GÜNTHER, diam. 41 mm, mätt med tummaträ. |
|
| Då har du samma märke som jag, på mina står det också BMW 2.8 GUNTHER, men som sagt mina är separata. Får försöka att porta mina insug till större diameter, annars kan man lika gärna sätta dit 40mm förgasare då insuget sätter begränsningen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.