|
Sida 7 av 20
|
|
|---|---|
beemah |
Har tyvärr inte kommit så långt med klädseln i bakluckan men jag ska försöka göra ren min först för den är hel men skitig!! I värsta fall så klär jag om bagaget...... just hjulhusen lär bli svåra att fixa till.... men som sagt jag ska försöka lösa det med rengöring! MVH Beemah BMW CS #2769 Kolla in min renovering: Länk |
|
tandborste rekommenderas för att komma ner i strukturen jag använder först avfettning, sen ajax och sen vinylrent, blev hyfsat men det ser inte nytt ut. har en del hack och revor sa jag lurar pa att köpa nytt material och kla om. Väntar pa en provbit fram jaymic |
|
|
fan vad alla fixar inredning jag har slitit ut alla min inredning förutom fram och baksätet plus halva instrumentpanelen icq:137785585-------- Team turbo addicts The turbo ABusers www.come.to\turboaddict(snart) |
|
beemah |
niclas85: Skillnaden kanske ligger i att du inte renoverar din bil till ett fint orginal skick........?!?! MVH Beemah BMW CS #2769 Kolla in min renovering: Länk |
|
jo jag vet jag skrev det där bara för att vara beserviser det är bra att det finns folk som renoverar upp dom här underbara bilarna för inte vet ja om det finns så många fräscha 3,0or kvar Mvh Niclas icq:137785585-------- Team turbo addicts The turbo ABusers www.come.to\turboaddict(snart) |
|
| en riktig besser-wisser skulle skriva in och rätta stavningen :-) | |
|
Fick en länk till en sida från CSR listan. Länk Verkar bli ett trevligt bygge. |
|
beemah |
Är det nån som tänkt åka på nån BMW-träff i sommar?? vilken/vilka i såfall?? MVH Beemah BMW CS #2769 Kolla in min renovering: Länk |
|
Hej Var kan man få tag på ett par framstolar till en 3,0 CSI -72 nån här som vet? |
|
|
Kom bara att tänka på en sak, hoppas ni kan hjälpa mig. Jag tänkte konvertera en framtida coupe till lite nyare 3,5 samt fempetad låda, mitt största problem (hrm...) ligger i hur jag ska få hastighetsmätaren att lira. Hur har ni som gjort denna konvertering löst det? |
|
|
Gör det lite enkelt för mig och lägger in en länk som beskriver bytet. Men till att börja med kan du börja leta efter en Getrag 265. Känner till en som använde en 260, satte en krans på drivaxeln och en givare från Volvo 740, funkade det med :) Länk |
|
|
Pompe - det finns 5vxl lador med mätaruttag, man maste bara leta lite. jag hittade en efter ett tag. Tror den kom fran en -525 -82. |
|
|
Kanonbra, jag hade inte ens tänkt på att det fanns 5vxl med uttaget :-) Johan, var det vi som hade kontakt angående bromsklockan? Löste du det med systemet från e28, e23 med vaacumklocka? Problem med den konversionen? |
|
|
Alla dom ladorna har inte det uttaget men en del hade det. Min har funkat ganska bra, lätt osynkad 1:a bara. Blev bättre när jag kortade länkaget. Ladan ger ungefär 800 varv mindre pa femman, klart trevligt pa motorväg. Bilen drar 1.1 i 140 nu (med lite omkörningar) Jag löste bromsstrulet genom att montera ett hydrualiskt system istället. Da slapp jag bromsklockan helt. Ingen av dom andra var liten nog. Mitt problem var att jag tog en -91 motor dar insprutningen är mycket större än pa dom äldre. Glömde att kolla det :-( Men jag fick ju en modern och bra insprutning. |
|
|
Någon som känner sig manad? Länk |
|
|
Hehe, om man bara hade en kaross och sätta det på och bygga en hårig räserbil med M5 motor kanske!!! : ) NB!! I bakgrunden på bilden, står det inte en E12:a KOMBI???!! Är ni ute och kör med era bilar något i sommar värmen?? Mvh B ; ) " Old Bimmers kick ass " |
|
| Jag tyckte det med, visst måste det vara en E12? | |
MGson |
Hej! Det är första gången jag tittar in här,,,, Jag håller på att reparera elsystemet i min 3.0CSi -72,,,, Jag undrar om någon vet om det finns någon som ny producerar el-system till dessa bilarna? Jag är även på jakt efter ett el-schema till bilen. Mvh /MGson |
|
Välkommen! Det finns elsystem här: Länk Inte världens bästa men i alla fall. Johan |
|
|
Jag har ett komplett elsystem urplockat från en 3.0 CSi ifall du är intresserad. Har själv precis fått fart på min 3.5 i min CSL replica med trippel 48:or, 300 graders kam + portad topp. Lite ombestyckning av förgasare återstår. /Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.