|
Sida 6 av 20
|
|
|---|---|
|
Kul att det gick bra med låset till sist, gör bara inte som jag gjorde en gång, nämligen att låsa in nycklarna i bagageluckan i samband med låsbyte... Angående elbackspeglar på Coupéer så satt de åtminstone på 75 års modell, har själv haft en, om de fanns till andra årsmodeller är jag inte säker på. Det svåra då man skall eftermontera en elspegel är att hitta originalkontakten som sitter på dörrsidan. /Johan |
|
|
Angående SIMA så kan jag meddela att de INTE begriper ett dugg engelska, har varit där personligen och blivit tvungen att använda min tyska. Kan desutom påpeka att de är svindyra och säljer ibland grejer till coupé till coupépris trots att samma pryl fanns på andra standardbilar. Men de har prylar ibland som varken Jyamic eller wallot har. /Johan |
|
beemah |
Ställer samma fråga igen angående montering av CSL-frontspoilern är det inte någon som vet vad det ska var för skruvar och vart den ska fästas?? MVH Beemah |
|
De eftermonterade som jag har sett har suttit med skruv med bricka, av samma typ som som används vid vissa klädseljobb. Kan kolla om HTK avslöjar något, men först när jag kommer hem. |
|
|
Beemah: Hittade inget i HTK som var till någon hjälp ang. mont av spoiler. Däremot så hittade jag 2 sidor i W&N:s katalog som behandlade detta, verkar finnas två mod. av spoiler, varav en verkar behöva lite extraprylar. Maila mig ett fax.nr. ifall du vill ha dessa faxade (De är på tyska) |
|
|
johnor - osis med nyckeln, men ett klassiskt misstag. Hur löste du det ? Svart när man inte kan fälla baksätet... Lover - hur är W&Ns katalog ? detaljerad, mycket 3.0 saker ? Maste man köpa den ? Fick nya tändkablar idag, 1800 kr :-( Dyyyrt. BMW orginal. Skall bli kul och se om man slipper en del ryck. Gummit vid "fördelaren" (eller vad det nu heter i min motor) hade spruckit pa nästan alla kablar. hackade en hel del pa laga varv när det var fuktigt eller efter motortvatt. |
|
|
Katalogen är kanon, samma upplägg som i HTK. De har skilda kataloger för de olika mod. Allt finns inte med i prislistan men en hel del. |
|
|
Att byta tändkablar var ett klart lyft, det blev en väldig skillnad. Trodde inte att det skulle göra sa mycket. Motorn gar mycket jämnare och starkare, kan nu ligga och dra pa 12-1300 varv utan hackande och det gick inte alls förut. Drar även perfekt jämt upp till 6000 varv, förut kände man att den inte drog helt jämt. Kul med ett lyckat mek :-) |
|
|
ang. nyckel i bagagerummet så infann sig totalmörker ibörjan då man visste att det inte gick att komma in i bagaget annat än från luckan. Hur löste jag nu detta, jo enda sättet utan att förstöra något är att lyfta luckan, det lilla som nu går, vid låset och föra in en fast nyckel och skruva bort haken på luckan som låset klämmer om, företrädesvis är man två personer där den ena lyfter och den andra skruvar, vad kan man lära sig av detta, lås aldrig in nycklarna i bagaget... /Johan |
|
|
Hittade en ganska bra bild på en CSL, med mont. spoiler. Länk |
|
beemah |
Lover: Tack för bilden den hjälper mycket nu ser jag på ett ungefär! Är det någon som har en BMW 3.0CS orginal med en bild på sitt motorutrymme speciellt då vid fördelaren och tändspolen?? Jag har precis upptäckt att det sitter ett annat tändsystem på min bil vet dock ej till vilken.. bil brytarlöst är det i allafall!! Vill bygga om mitt till orginal igen men behöver lite hjälp med hur det ska se ut!! Vore tacksam för all hjälp jag kan få!! MVH Beemah |
beemah |
Kolla in min sida om min renovering om ni har lust!! MVH Beemah BMW CS #2769 Kolla in min renovering: Länk |
|
Coolt !! Jävligt bra grej. Skall kolla igenom noggrant, kul att se |
|
|
är det nån som vet var man kan hitta dom där små kromade skålade brickorna som sitter vid kromlister och i bakluckan ? Inte lyckats hitta några. Nu är i alla fall fönsterhissarna uppfixade. Rengjorda och väl infettade. Går snabbare och jämnare men den ena har fått ett litet missljud. Suck, bara att riva igen. Bråkar vidare med mina nya mattor som inte passar alltför bra.... johan |
|
|
jag har ändrat lite i mitt projekt ska sälja min 3,3liters bottendel och köpa en 745 motor vill ha oljekylda kolvar sen är det ju sintrade kolvar i dom standard Sen undrar jag varför det bara är jag som bygger en värsting 3,0 finns det nån mer 3,0si turbo i swergie icq:137785585-------- Team turbo addicts The turbo ABusers www.come.to\turboaddict(snart) |
|
beemah |
Johanaxelson: Fattar inte riktigt vilka brickor du menar?? MVH Beemah BMW CS #2769 Kolla in min renovering: Länk |
| sma skalade kromade brickor som haller kromlister vid dorrar och stolar samt "bakersta" delen vid baklysena samt den högra "plattan" i bagaeutrymmet | |
beemah |
johanaxelson: Du menar klädselbrickor....... dom finns att köpa hos bilskräddare, sadelmakerier mm.. Jag köpte förra veckan av massa olika storlekar!! MVH Beemah BMW CS #2769 Kolla in min renovering: Länk |
beemah |
Om det nu är såna du menar och inte får tag i så kan jag fixa åt dig och skicka dom med post!! MVH Beemah BMW CS #2769 Kolla in min renovering: Länk |
|
kanske det dom kallas, jag sitter iofs i schwez men kan kolla hos nagon sadelmakare här. hur har du gjort med bakluckan, har du klätt om allting ? hittade du nya grejor för hjulhusen ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.