|
Sida 20 av 20
|
|
|---|---|
|
Hej Kalle. Jag köpte bilen första gången -88, sålde den till mitt ex -02 och köpte tillbaka den för någon månad sedan. Bilen helrenoverades i mitten på 80-talet. |
|
|
Hej Ando. Det är bara att gratulera och som en 'sidoeffekt' så har den ju ökat avsevärd i marknadsvärde. Levererades bilen i -turkis- från fabrik, originalfärg ? Har du lust att skicka mig reg.nrt. eller chassis nrt som e-mail eller PN ? -m5toureg@telia.com- Hälsn. |
|
|
Fälgarna finns fortfarande till salu :) Länk |
|
|
Fälgarna är nu sålda. |
|
|
Någon som luftade sin e9 i helgen när det var så fint väder? Det gjorde jag, den första riktiga åkturen skulle man kunna säga. En sak gjorde mig lite konfunderad, styrningen kändes lite glapp. Det är ett spel på ca. 5-7cm när man kör. Ska det vara så eller går det fixa till med nya styrleder eller något annat? |
|
|
Styrsnäckan kan du justera spelet med skruven på ovansidan. Sen kan det glappa i rattstången. Annars är det extremt slitna styrleder som borde väsnas en hel del i sådana fall när man kör. |
|
|
Tackar! Johnor - är din e9 utan glapp? |
|
| Ja, nya stag i framvagn hjälper till. Men så mycket glapp som du har finns ju inte ens i en slut Volvo 544 framvagn. Något måste vara fel. Prova justera styrsnäckan. | |
|
Will do! Tackar! |
|
|
Lite bilder på mitt projekt, stått still lite för länge..... Men ska bli klar till sommaren. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.