|
Sida 2 av 20
|
|
|---|---|
|
Axelsson, jag vet att det skiljer något mellan årsmodellerna på mattor, i min -75:a så sitter det förformade mattor (den stora delen) och totalt antal bitar är 4. 1. Förformad bla. över kardan tunnel och täcker hela framdelen + lite bak 2. Vä sida bak under förarstol 3. Hö sida bak under pass.stol 4. Litem rensa som går precis under sitt dynan på baksätet Det är lite svårt att förklara i ord, tyvärr!! Är ute efter en matta liknande min i orginal utförande!! //Bosco |
|
|
Johnor, har du Csl orginal fälgar på eller något annat?!? //Bosco |
|
| kör med original CSL fälgar 7x14, känns lite omodernt idag med tanke på profilen på däcken men comforten är det inget fel på. | |
|
Jag tycker dom är mycket fräcka, det är tids enligt!!! Nu kommer frågan, du har inget reservhjul eller liknande över. Jag är nämligen ute efter 1 csl fälg, oavsett skick nästan!! //Bosco |
|
|
Nej tyvärr, såg en annons för inte så länge sedan om en kille som sålde två stycken sådana fälgar 500kr/st. Kom dock ihåg att dessa inte ryms i reservhjulsbaljan om du skall få dit täckskivan, fälgen sticker upp för mycket och skivan kommer ej ner i sitt riktiga läge, har nämligen provat... /Johan |
|
|
Jag har typ 30 bitar matta som antingen limmas dit eller läggs på plats. Dom flesta har vilyl sydd runt kanterna. Har lagt asfaltsmatta och ljudisoleringsmatta på durken så nu skall allt på plats så snart jag hittar det lilla hålet som tar in vatten ibland....... Vad skiljde CSL fälgarna mot dom vanliga turbinfälgarna, är dom bredare ? Jag har 8st vanliga 14" orginal turbinfälgar på vinden. Själv har jag 16" Alpina fälgar jag snubblade på. Kostade för mycket men det var det nog värt ? Tycker nog att man fick en del väghållning till, lite stötigare kanske men jag bytte till Bilstein Sport och nya fjädrar samtidigt så det är svårt att säga vad som kommer från vad. /Johan |
|
|
Ja, original turbinfälgar är smalare, 6x14 om jag inte minns fel. 16 Alpina är mycket snyggt, finns dock i ett antal olika versioner, tidsenligast och snyggast är de utan heltäckande kåpa likt 7x14 fälgarna med svartlackerat centrum. Dessa är ännu svårare att få tag i än 7x14" fälgarna, de med heltäckande centrumkåpa tillverkas än idag. Jobbade i Tyskland 99 och tog kontakt med Alpina för att få veta att sista uppsättningen av äldsta varianten av 16" fälgar hade sålts alldeles nyligen... /Johan |
|
| mina är med "lock" för centrum, inte helt som det ska vara men tycker det funkar bra. Kan ju ta bort det också :-) | |
|
Johnor, du kan inte komma ihåg vart du såg anonsen eller hur man komma i kontakt med personen ifråga?!?! |
|
|
Axelsson, vad är det för bredd på dina 16" tummare är det 8*16 eller större, vilka däck dimensioner har du på?? Det där med mattorna är lite konstigt, jag hade en -73:a innan den nuvarande och där skiljer sig mattorna avsevärt. //B |
|
|
Skall kolla bredden. Inte helt med på vad du menar, hur skiljde sig mattorna på din -73:a och mot vad skiljde dom sig. Min -74:a eller din -73:a? |
|
|
Mattorna mellan min gammla -73:a och min nuvarande Csi!!! I -73:a så bestod mattorna av en större mattsats med flertalet delar kontra de 4 delarna i min -75:a. Orsaken till att jag frågar om bredden på fälgarna coh däcken så skulle jag vilja veta vilka dim. går att montera på Csin, har testat 18" men det gick inte att svänga :( Jag måste poängtera att jag kör helst orginal då min bil är helt org. men man vill ju skoja till det ibland!!! //Bosco |
|
|
7x14 turbinfälgarna utan centrumkåpa kan ni hitta på Länk Henrik |
|
|
Hej på er igen!! Har någon god erfarenhet av orginal AC i E9:orna, jag har haft en del AC/Klima bilar av nyare snitt men aldrig någon gammal. Min fundering är kring prestandan i de gammla sytemen, hur bra kylförmåga har dom. Har nyligen fyllt mitt syst med någon form av ersättnings gas till den gammla R12:an, med vetskap om att den ger en sämre prestanda än 12:an så tycker jag att det funkar mycket dåligt!!! Kompressorn funkar, fläkten funkar och sytemet är läcktestat. Skall det vara stor skillnad ( klart märkbar ) i prestanda mellan nytt och gammalt, eller kan det vara något kass i mitt syst!! Råd och tips mottages gärna!! //Bosco |
|
|
Har just flyttat ner till Schwiez for att jobba ett ar eller sa, darfor inga aao. Hade glomt bort traden men tankta starta den igen. johnor - har antligen fatt dit lankaget, funkar skitbra, men den gamla spaken passar inte pa fastet. Mycket mer distinkt. Maste kopa en ny spak som sitter fast ordentligt sa jag slipper glappet. Kan inte trycka ner den gamla langt nog. Hade problem med ettan och tvaan innan men dom har nastan forsvunnit helt :-) Det var fran en 518 -82 E12 eller hur, har inte kvittona har nere? Chrome - har eftermonterat en A/C i min som funkar bra. Satte dit en nyare kompressor. Ger inte varldens basta kyleffekt men elementet ar ju ganska litet. Horde att man kanske kan byta ut elementet mot ett med storre verkningsgrad, sen ar ju hela flaktsystemet inte alltfor effektivt. Rackte ganska bra i somras i alla fall. Ett problem med A/C i bilen ar att man inte har nagonstans att satta stereon langre, verkar inte fa plats darunder. Hmmm.. nagot tips ? Har aven bytt mina insatser, nya H1 pa helljusen och nya H4 pa halvljusen sa nu har jag dubbla helljus. Ett klart lyft. Vart vartenda ore. Ljudisoleringen borjar ocksa bli klar, nu hors motorn knappt under 2500 varv och ar mycket tystare sen. Var klart skont pa autobahn. Bara vindbruset kvar, svarare att gora nagot at :-( johan |
|
|
Axelson jag har inte haft tid att ägna åt min älskling, hoppas inte min flickvän läser detta : ) i vilket fall som helst så får jag titta över AC sytemet jag är inte riktigt nöjd med prestandan, jag har orginal monterad AC, stereon sitter under Ac reglagen och det är inga problem!! Iof har jag inte monterat stereon utan föregånde ägare men jag har pratat med dem flesta som haft bilen ingen har direkt påpekat att montaget varit problematiskt!! Vad har du för konsoll på din, är den hel från i-brädan till vxl-spaken?? Underbart med Autobahn, vilken respons får du på bilen när du rullar ute i Europa??? Grattis till Zurich, skön stad en av mina favoriter i Europa!! Finns ett bra Cafe som heter " Leonis " eller liknande i centrum på huvudgatan som går från sjön till centralen ( Där spårvagnarna går ) vet tyvärr inte vad gatan heter!! Vi får hålla E9 tråden uppe !!! // Bosco |
|
|
Det verkar som det ar dom tva runda flaktarna som sticker ner ar ivagen. Har inte kollat noga pa en orginal monterad. Det verkar ha suttit en en "gammaldags" radio, du vet en san med liten display och stora rattar pa varje sida. Dom var ju inte lika djupa dom dom moderna. Min konsoll ar hel, gar fran i-bradan till spaken. Hur ser din ut ? Du kanske kan skicka en bild om du har digitalkamera sa kan man jamfora ? Angaende A/C, har inte nagon referens eftersom jag inte sett eller kant pa nagon annan i en 3.0:a men ar ganska nojd med min. Skall ev se om jag kan battra pa luftflodet lite. Korde lungt pa Autobahn, ville komma ner... lag och marschade runt 130-140 och da drog den 1.2. Ganska OK. Har inte fatt nagon direkt respons annu, har mest kort till och fran jobbet och da ar det morkt. Ont om gamla bilar har annars. Mit nuvarande projekt ar att fa in alla mattor och skruva ihop konsollen ordentligt. Skall borja kolla efter BMW skrotar har, man kan kanske hitta en laderinredning..... Skall kolla in Leonis i helgen da, kan ata en kaka at dig ocksa :-) //johan |
|
|
Jag skall försöka ta ett kort på min konsoll och maila till dig, jag har en hel konsoll också!! Måste kolla över mitt AC syst ordentligt. Vilken färg skall det vara på skinn inredningen, skall du bara ha stolar eller komplett, vilken färg är bilen?? Jag körde ett par hundra mil i Tyskland och Frankrike i Jul/Aug -02, då låg han på 1,3 pendla mellan 130-140!! Visst sen tappa man ju skallen ett par gånger och drog upp han till 200 sträcket när det var någon "yngdom" som ville rejsa!! Jag uppfattar responsen som otrolig för min del, Tyskarna var helt saliga vart man en hamnade, kanon roligt!! Och sist med inte minst tack för kakan : ) // Bosco |
|
|
Johan, Spaken skall vara till 518 -80 d.v.s. E12:an, 82 så var det väl E28 och den vet jag inte om den passar. Jag hade inga problem med att få dit min spak på länkaget, såg exakt likadant ut förutom att avståndet mellan kula och infästning för armen mot växellådan (vad nu den kan heta)var något längre=kortare växellägen. Har precis fått tag på ett riktigt extractorgrenrör till min 3.5:a, det som säljs på bildelsimporten är allt annat än vackert och står det estetiska i proportion till vilken effekt det nu kan ge så kör jag hellre med original. Jag fick tag på mitt i USA av alla ställen efter att ha letat en längre tid. Skall dra dubbla 2" rör från extractorröret ända bak och köra med endast en stor dämpare bak. Håller på med länkaget till trippelförgasarna och skall göra om kanalerna i insugen till att överensstämma med de i toppen/förgasarna. Längtar till våren... /Johan |
|
|
Chrome - Coolt, vore kul att se hur ditt ser ut. Bra att ha som referens. Min bil ar "kopparmetallic" maste kolla upp vad den heter egentligen, glommer alltid bort det. Sa jag ar ute efter en ljusbrun laderkladsel. Vad jag vet bestar den den val bara av stolar + mittarmstod bak ? I sa fall skall jag ha en komplett. Kul nar man vacker lite uppstandelse, det ar ju en del av att ha en sadan bil. Skall snurra lite pa stan i helgen, far se da. Skall ocksa upp pa motorvagen och varva ur den nan gang. Haft lite strul med lambdasond och elektronikbox. Har nu bytt till en ny sond da den gamla packade ihop helt. Men den gar inte helt bra. Skall kopa en box till att prova med da den jag har ett optimeringschip fran HW Racing. Far se om det ar nagon skillnad. Johnor nar jag trycker ner spaken pa "pinnen ovanfor kulan" gar den inte helt i botten och glapper en hel del. Verkar som om min spak ar gjord for en langre pinne och den gamla var lite langre, rakade slanga grejorna sa jag kunde inte kolla pa dom sen :-( Skall bli coolt att se ditt bygge sen, aven att hora det. Mitt avgassystem ar ganska nytt och frasch sa jag hoppas over ingrepp dar pa ett tag. En sak jag skall undersoka ar om jag kan regga in bilen i Schweiz med kompressor och om jag isafall kan ta med den tillbaka till Sverige med kompressorn pa. Antagliegn inte men har man tur sa. // johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.