|
Sida 19 av 20
|
|
|---|---|
|
Hej Johan. Menar du JAE 394 ? Länk Det finns bilder på motorrummet, höger dörr, höger A-stolpe osv. i den förvånansvärd ärliga annonsen. Framskärmarna bytes nog en gång i tiden men tyvärr sitter nog rosten kvar därunder...... Inredningen verkar ju vara bra och även helhetsintrycket MEN tyvärr är det väl ändå bara ett till renoveringsobjekt (varför byter man inte det bakre motorrumsgummit innan och vid en försäljning......??? men ärligt är det ju !!) E9-Coupe Register Sverige Global E34 M5touring Registry |
|
|
Aha, där är den ju. Ja, det är ju ett renoveringsobjekt. Tvärslut passagerardörr, trasiga framstolar och förmodligen mycket mer. Säljaren lär vara lycklig, frågan är om köparen är det? /Johan |
|
|
Oj, höger framskärm är också tvärslut under spacklet som svällt, ajajaj, uppenbart ett väldigt rostigt exemplar för stora pengar. /Johan |
|
|
Ringde på JAE394 när den var till salu för ca 3 år sen... Fick då reda på att den var omlackad för ett antal år sen, men att den "nu" hade blemmor och blåsor... Bilderna jag fick lockade heller inte till köp (har för mig att ca 65.000 var begärt). Säljaren hade fått många samtal och hade köpare på den... Dock verkar han behållt den då den dök upp igen för några månader sen (kollade "nuvarande" ägare) - begärt pris var 90-95.000... Om han fick de pengarna låter jag vara osagt... Hur som helst - verkade vara mkt att göra på bilen! Fick tag på ett bättre exemplar senare... /Richard |
|
|
Är det någon som behöver ett avgassystem ? Har just tagit bort från min bil för att sätta dit ett rostfritt istället. Komplett original avgassystem ( ej grenrör-främre rör) till E9. Främre ljuddämpare, mellandämpare och alla rör är i bra skick, bakre dämparen är inte så bra men möjlig att fixa om man kan hantera en svets. Kom med ett bud :) Alpina Club Schweden Länk |
|
|
Har stött på patrull gällande mitt projekt - elfel. Har lagt i en S38B36 men det strular.. Kan någon hjälpa mig: Var sitter sladdarna på växellådan till backljusen? Någon som vet var sladdarna har för färger? Behöver ett nytt BMW-emblem till min växelspaksknopp men hittar inte något artikelnummer för detta. Någon som vet? Behöver inte vara till e9. Behöver klammer för att fästa dörrpanelerna. Har köpt "hanarna" 51411870718, någon som vet artikelnummer på "honorna" |
|
|
Får bjuda på en höstbild på e9an ;-) Länk Har lite planer inför vintern, laga rost i fjädertorn och högertröskel blir det. Nya mattor ska beställas. Ev sugen på att riva ur motorn och i med en M30b35 samt på med mina weber. Någon som lagt i en b35a? Mycket jobb? Måste ha tag i nya dämpare med och sänka bilen mer,rena höghuset nu :-) |
|
|
Vill du verkligen börja riva i den, plocka bort framskärmarna ?? Du är medveten om hur det KAN se ut där under ?? |
|
|
Någon som är intresserad av klassiska fälgar ? Länk |
|
|
Ando, sålde nyligen en E3 med likadana fälgar och kan intyga att de passar väldigt bra på en gammal BMW. ET11 7x15 ser mycket bra på en E3. /Johan |
|
| Johan, håller med passar även fint på en E9. Hade tänkt att ha dem på min E9 men det blir en annan "uppsättning" då guld och grönt inte blev så bra som jag hade tänkt och det känns ju lite dumt att börja lacka om helt nyrenoverade fälgar.... | |
|
Ok, då förstår jag. Blev det silverfärgade bbs RS 061 istället? |
|
|
Någon som är intresserad av klassiska fälgar ? [LÄNK] - Jag kan vara intresserat. Skicka mig gärna priside och villkor. |
|
| 8000 svenska tyckte jag mig se i annonsen! | |
| Det har jag missat. TACK ! | |
| Har nu "vankat" fram och tillbaka ett antal gånger i garaget och kommit fram till att jag behåller fälgarna men lackar om dem i silver. | |
| Bra val! | |
|
Nu har jag "vankat" lite till och lånat div fälgar av bekanta och har nu ändå bestämt att sälja OZ fälgarna till förmån för andra fälgar :) Länk |
|
|
Blev lite fel, här är rätt länk... Länk |
|
|
Ando@ E9an på bilden är detta din 3.0 CSi med färg -turkis- (bmw färgkod 65) och blev den levererat med den färgen från fabrik ? (verkar vara omlackad, svart folie saknas under luftintag/fuskgrill i sidoväggen/skärmen). -Turkis- var en standardfärg men rätt så ovanligt då, men väldigt populär idag på en E9 Coupe. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.