|
Sida 18 av 20
|
|
|---|---|
| m-g - vilket ljud det kommer bli i den! | |
|
kul m-g. alltid trevligt med framsteg rost kommer du alltid att hitta pa bilen, hoppas det varsta ar over dock. |
|
|
Ja dom gillar att rosta :-) Glad jag inte har taklucka iaf. Nästa steg blir att fixa fjädertorn fram,riktigt fult lagade sedan tidigare. Man vill inte öppna huven som det ser ut nu :-) Höger tröskel hade behövt en uppfräschning med. Men nu blir det fokus på att få den körbar så jag kan njuta lite i sommar. Sen blir det mer tråkjobb i vinter B-) Ja tror det blir nice ljud i den,man skulle byggt en högkompad m30b35 i vinter kanske ;-) |
|
|
Hej m-g Som johanaxelson vänligen erfaret nämnde så finns alltid rost på en original E9'a. De liksom började rosta dagen efter när de lämnade produktionslinjen. Inte för att måla fan på väggen, men jag gissar att du har allvarliga rostangrepp på vitala delar av främre konstruktionen på din bil. På de synliga ytorna där du nämner rostangrepp så är det oftast tragiskt värre än dina värsta mardrömmar undertill på den bärande konstruktionen. |
|
|
Sommaren är kort, det mesta regnar bort... Hur ser era planer ut för att delta i bilträffar denna sommar? Finns det någon träff som skulle kunna vara passande för att samla ihop ett antal nationella E9'or? Är det bra väder så kan jag gärna tänka mig ta en längre resa för en träff :-) |
|
|
Arlanda bilfestival 19/8 ? Massor med bilar. |
|
|
29/8 skulle det vara :-) |
|
|
Jag såg nu att Eskilstunas veterandag har tidigarelagts. Nu kommer de köra 23/8 vilket är troligtvis bättre vädermässigt än som tidigare första veckan in i september. Det är en gigantisk veteranträff (Sveriges största?) Där brukar också BMWCS ha en bra plats på området för märkesklubbar. Kom med flera förslag, för datum/plats passar inte alla. |
|
|
Angaende sommartraffar.. Nasta ar fyller BMW i USA 100 ar och det kommer att ga en karavan med E9 fran ostkust till vastkust. Vore sa coolt att skeppa over bilen och hanga pa. Tank er att kora in en karavan med typ 30 E9 over USA :) |
|
|
PS Jag har inte kunnat slappa tanken pa det sen jag laste om karavanen. Och nu kan inte ni det heller MWA-HA-HA :) DS |
|
|
Hej på Er E9 lovers. Nu har jag läst 'tråden' 2002 (!) > 2008 > paus 2008>2014 (?) > och 2014 > 2015. Vad har det blivit av alla 'projekt' och hur går det med en CS-träff ?? Det finns många fler E9or i Sverige än vad det finns av andra BMW och många verkar vara minst körbar. Några har bytt ägare de senaste 2 åren och som det verkar fortfarande med en rimlig prislapp trots det ökade marknadsvärdet den sista tiden. Är det därför så många fina bilar lämnar landet, de låga priser för dessa bilar i Sverige ??? Som det verkar så har många E9 ägare ägt sin 'pärla' i 20+ år och i vissa fall 30+ år och många är ägare till ett 'antal' andra bilar av märke BMW men även andra 'oldtimer' m.m. Det finns m.a.o. resurser där ute, inte minst avseende reservdelar !! Aktiviteter däremot verkar vara på en låg nivå ?? Vad göra åt detta ? |
|
|
m5toureg - mycket intressanta reflektioner! Har också undrat över detta, är kanske inte Autopower rätt forum? Att man inte kan lägga ut bild och filmer här direkt tror jag är en av orsakerna att det är så liten aktivitet i oldtimer-sektionen. |
|
|
SonnyCrockett@ bäst vore förstås ett eget forum men för det behövs det ett större intresse och mer aktivitet och kontakt/kommunikation E9-ägare i mellan - andra BMW modeller med ett mycket mindre antal bilar reggade i SE har ju ett fungerade och aktivt forum (t.ex. www.m5portal.com) - i forumet på BMW CS hemsida finns inte heller mycket aktivitet - en förklaring är förstås att E9-ägare 'ofta' tillhör en generation som inte är riktig 'hemma' avseende internet och media världen - sedan verkar av tradition E9-ägare har hållit sig för sig själva och många verkar tro än i dag att en E9 är en raritet när det faktiskt finns hur många som helst i SE, i DE, i USA osv. (en E3:a är t.ex. en betydligt större raritet än en E9, E9:or har sparats och ställs undan, E3:or däremot har oftast tjänstgjord som bruksbil ' until the bitter end'). - En egen E9 träff är väl tyvärr inte att tänka på MEN det finns ju BMW CS stora sommarträff på 'Knutstorp', ditt skulle ju några E9:or kunna ta sig ?? Vi ses där ?? E9-Coupe Register Sverige Global E34 M5touring Registry |
|
|
Bjuder er på en "sommarbild" Slängde på mina 18" rs på e9an igår. Ska sänkas fram sen ser det hyfsat ut tycker jag. Behöver nog nya bilstein dämpare med för att få den lite hårdare. Känns som att köra en finlandsfärja nu :-) Länk |
|
|
Länk nagot att verkligen draggla over..... |
|
| Riktigt fin, 3,0 :) ny saknar jag min 3,0 csi :( | |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Kalle; Ägarna av en E9 i Sverige är ju : Yngsta: 21år, Äldsta:91 år, och snittålderna är 54 så lite internet mogna är de nog :) |
|
Johanax... Ingår inte ett besök hos coupeking före start på 2016 Monterey Caravan? Har du ytterligare plats i din container för överskeppningen? Skämt åsido, har du kollat/räknat på en budget vad det innebär att åka denna sväng? Inte för att det ingår i min "bucket list" men.... som du säger, gnager i bakhuvudet :-) |
|
|
..... och ytterligare en E9 3.0 CSi som har lämnat landet och förmodligen till ett för lågt pris ??..... (sv. reg nr. var JAE xxx - kvar i bilregistret) € 24.950 för vad som verkar vara ett renoveringsobjekt ? - Länk E9-Coupe Register Sverige Global E34 M5touring Registry |
|
|
Har du koll på hur skicket var på den nyligen exporterade E9:an? De flesta går till Norge och Tyskland. Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.