|
Sida 17 av 20
|
|
|---|---|
|
Jag tycker det ser rätt ok ut med 18" om man kör hyfsat lågt. Gillar Lars e9a från Sollefteå tror jag det va :-) Han kör 18". Och jag gillar mike burroghs e9a i första versionen med likadan spec på bbs rs hjulen jag tänkt köra. Hans är lite väl låg dock. Ja en helt org e9 är inte dum heller ;-) |
|
|
Carl Nelson har kortare fjadrar, saljer aven kompletta vaghallningskit. Han har ocksa camberplates, ingen aning vad det heter pa svenska. Med storre (och bredare?) hjul behover du dom eller sa kommer dacken att haka i skarmen nar du svanger. En del rullar upp kanterna for att komma ifran det. Personligen ar jag lite skeptisk till 18", har 16, kanns som en bra kompromiss for att fa battre vaghallning. |
|
|
m-g, helt lugnt - vi lever ju i ett fritt land : ) Förresten, vem är jag att snacka? S38B36 är väl knappast original : ) |
|
|
Börjar dra ihop sig till besiktning! Någon som kan besvara följande: Ska samtliga lampor i kombi-instrumentet (mätaren längst till vänster med tank och temp) lysa när man slår på tändningen för att senare slockna när man startar motorn? I min lyser bara L (laddning)... |
|
|
Det är väl bara laddning som ska lysa vad jag kommer ihåg. Hur gör du med besiktning? E9 och S38 är ju allt annat än godkänt. Johan |
|
|
Ok, tack! Hoppas du minns rätt : ) Besiktning med originalmotor... |
|
|
Alldeles oavsett så finns varken ABS, motorlampa eller airbag som kan generera en 2:a på en E9:a så jag tippar att man kan åka in utan att någon lamp lyser vid tändning. Blinkersindikering och helljusundikering kan dock vara bra att ha men tveksamt om det skulle bli ombes på att dessa kontrollampor inte funkar. Kul med S38 sen! Vad kör du med för utväxling och växellåda? |
|
|
Får man inte 2:a om lampan för handbromsen inte lyser när handbromsen är åtdragen? Har fått tag på en diffad klump 3:45. Växellåda från en 635 med lös kåpa och uttag för hastighetsmätare. Det känns som en bra kombination. Givetvis kör jag med original 14" turbin : ) Kanske blir lite svårt med fäste dock... |
|
| men kommer du att kunna byta motor till kommande besiktning? | |
| Är diffklumpen från en 635 ? | |
|
Kommer ju ha den gamla motorn kvar så "bara" att byta tillbaka... Diffen kommer från en 3.0 Si. |
|
|
Är det någon som har vet något om hur mycket dörrarna kan justeras? Jag köpte en oavslutad renovering och jag har nog aldrig sett dörrar med sämre passning. Är det stor justeringsmån? Känns som listerna tar i, man kan knappt stänga dörrarna... |
|
|
Oj, det enkla svaret är att det finns väldigt stor justeringsmån i alla riktningar. Det lite tråkigare svaret är att det inte är helt enkelt att få dörrarna att passa perfekt. Med perfekt menar jag att stängningen går lätt, passar in i linje med kaross samt att är tät mot vindbrus. Utav dessa tre kriterier så fallerar oftast något av dessa när man försöker rikta in dörren. Jag har haft tur med min förardörr. Efter injustering stänger den som ett kassaskåp och är i linje och tät. Passagerardörren är däremot en ständig huvudvärk. Där har jag bara ett av de tre kriterierna uppfyllda, trots flera försök. |
|
| Låter ändå uppmuntrande! Min förardörr är i någorlunda i linje i framkant men bakre nedre kant sticker väl ut 2-3cm eller nåt... | |
|
Luktar era bilar bensin? Är osäker på om luftningen från tanken är 100%...Det går en slang från påfyllnadsröret, slangen går sedan ner bakom höger bakljus och sen ut i det fria. Är det så det ska vara? (Kan ju givetvis vara något annat men vill försäkra mig om att det inte är avluftningen först) |
|
|
Inte helt ovanligt att det luktar bensin inne i skuffen på E9'or och din avluftning verkar iaf vara rätt gjord. En del påstår att tankens packningar torkar ut/krymper och på sätt uppstår bensinlukt. På ebay säljs komplett packningssats för drygt 200kr + frakt ifrån Tyskland. Länk Vet dock inte vad dessa packningar skulle kosta hos lokala BMW-handlaren. |
|
|
Tack för länken! Lagt ett bud... Tror inte jag skrev nåt men - besiktningen blev UA : ) |
|
|
SonnyCrocket - Grattis till din första besiktning! Nu har du satt ribban med bara streckade besiktningsprotokoll i framtiden :-) Du kan väl posta in resultatet om det blev mindre bensinlukt i bakluckan efter packningsbytet. Det kan bli att jag också behöver göra denna åtgärd :-) |
|
| Spillolja: Absolut! Har inte fått den än bara...Har fått nya kylet så denna helg börjar motorbytet...Så snart packningarna är bytta så postar jag! | |
|
Har fått bytt ytterplåtar på mina dörrar nu, lämnade till en plåtslagare jag känner,va rätt mycket jobb,innerdörrar va lite rostiga med så dom fick lagas. Hämtade från lack igår,dörrar samt ny baklucka ska monteras och en csl frontspoiler. Hade inte råd med hellack detta året,så den.får va lite halvfixad detta året. Kommer sänkas och på med 18" bbs rs Weber 45or samt s38 grenrör med m30 fläns är inhandlat. Nästa år blir det nybyggdmotor och hellack ;-) Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.