|
Sida 12 av 20
|
|
|---|---|
| dallas242, Ta tag i ett fläktblad på proppellern till kylet & känn efter ordentligt om lagret glappar, dessa vibrationer är svåra att identifiera, lycka till. | |
|
Jag tackar för svaret men min fläkt verkar inte lagrad den sitter fast :) |
|
|
Mitt vinterprojekt är att göra bilen färdig för besiktning, är det någon som har en spolarvätskebehållare av modell mindre, med pump.. Kanske ett par munstycken oxå. Skulle behöva ett par broms sköldar bak till en 73:a. Jag håller till i Malmö. Johan Forsberg. |
|
|
Ännu en malmöbo :-) Vi får väl ta en titt på varandras bilar någon gång... |
|
|
Pompe klart vi ska titta på varandras bilar. Har några frågor till er som har lite koll på bmw modellerna. Jag vill sätta på större bromsar fram, finns det bromsar från andra modeller som passar bolt on, har 16" fälgar. /Johan |
|
|
Nån som vet vad det kan vara för fel när varvröknaren inte hänger med på högre varv (vid körning)? Den får lite spel. Var sitter givaren (?) till varvräknaren - tänkte om det satt smuts vid givaren... /Johan |
|
beemah |
Varvräknaren har ingen givare så vitt jag vet utan den är kopplad direkt till tändspolen. Borde vara en av kontakterna på tändspolen. Dom brukar glappa lite så kolla där. Annars så kan jag bara tänka mig att de är fel på mätaren. MVH Beemah BMW CS #2769 Kolla in min renovering: Länk |
beemah |
eller att jorden till mätaren är dålig. MVH Beemah BMW CS #2769 Kolla in min renovering: Länk |
|
Ok, tack beemah. Detta borde ju vara enkelt att kolla. /Johan |
|
beemah |
Prova att ha bilen på tomgång och så tar du bort kontakten som kommer från hålet vid framlysena så ser du vilken som är till varvräknaren. Jorden till mätarna sitter bakom instrumenten tror jag. MVH Magnus BMW CS #2769 Kolla in min renovering: Länk |
|
Tackar, ska testa så fort tillfälle ges. Har precis inhandlat kärran, men var tvungen att ställa den i ett garage 10 mil från bostaden då jag inte har plats med den nu (läs=måste bli av med nån bil först). Är troligt jag kommer vara störig och fråga en hel del saker senare... mvh /Johan |
|
|
Killar, är det någon av er som har bra koll på hur man tar loss takluckan på en E9:a?! Mvh Bo ; ) " Chrome is heavy and beautiful" |
|
|
NÅGON!!! ; ) " Chrome is heavy and beautiful" |
|
beemah |
Jag har lite koll men känner mig lite osäker... skulle vilja kolla på min egen bil innan jag svarar. Men om jag inte minns helt fel så sitter det 2 st lite större muttrar som är räfflade som man tar bort för hand. Sen i bakkant så sitter det små skruvar med muttrar i en hävarm. Sen så är det 2 metallpinnar som sitter klämda i plåtklämmor! Jag kan återkomma för mer exakt info och ev bild? OBS! De är viktigt att du inte kör takluckan när luckan är borttagen. Då riskerar du att trassla till vajrarna som kör luckan fram och tillbaka. MVH Magnus BMW CS #2769 Min E9 renovering: Länk |
|
Hej Magnus jag skulle bli överlycklig om du hade möjlighet att skicka foton samt en närmare förklaring på hur jag skall gå tillväga! Mvh Bo Hur går det med din renovering!? |
|
beemah |
Renoveringen går bra förutom att billackeraren som jag vill ska lacka bilen inte verkar vara intresserad =( Förutom lacken så är de mesta klart bara att skruva ihop bilen. Ska försöka fixa de så fort som möjligt har dock bilen 2 mil från hemmet! MVH Magnus BMW CS #2769 Min E9 renovering: Länk |
|
Magnus, du har inga mer högupplösta bilder att lägga ut av din renovering....man e ju lite nyfiken! Har du gulkromaterat bromsok o.dyl (ser ut så på bilderna). I så fall var det kostsamt? mvh Johan |
|
|
Jag har funderat på att sälja min 3.0 csi -73. Vet att jag kommer att ångra mig om jag gör det men vafan ibland måste man väl chansa..... Vad tycker ni ska jag sälja den och tror ni att det går forta att bli av med den. /Johan "Att styla en Volvo är som att sminka en gris" |
|
|
Hej Johan, om du vill ha ut mest cash för den (vilket jag antar att du vill) tror jag det bästa stället att sälja är i Tyskland faktiskt. Men sen är det väl lite krångligare såklart. Annars är väl ett bra forum för försäljning här på autopower, BMWCS eller någon entusiasttidning. Är nog inga problems att bli av med den om den e i bra skick! mvh Johan |
|
beemah |
Är det någon som vet hur dom yttre lösa tröskelplåtarna ska vara behandlade på E9 Coupén? Svart ska dom ju vara men min fundering är om dom bara ska vara svartlackerade eller om de ska vara body på dom? Vore tacksam för snabbt svar då bilen är på väg till lackering... MVH Magnus BMW CS #2769 Min E9 renovering: Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.