|
Sida 10 av 20
|
|
|---|---|
|
Trakigt med effekten, dags för lustgas eller kompressor :-) Men kul med Alpinan, man maste ju ha nat som rör pa sig. Men den har väl inte sa manga fler hästar? Far se om det blir ett kompressormek för mig när man ev kommer hem till Sverige nan gang igen. Nu är det mest kosmetika jag haller pa med, tyvärr har hastighetsmätaren lagt av (inte vajern). Surt, far jag en beggad antar jag. Lite avundsjuk pa ladan dock, vore kul att ha, blir ju klart busigare och enklare att köra antar jag? |
|
| Funderar på att dokumentera bytet och läggs upp en sida. Kan det finnas intresse för det? | |
|
Pompe! Klart att det finns! Mera bilder till folket! |
|
|
Jaha, då är det bara jag som kör 4-petat!!! : ) ; ) " Chrome is heavy and beautiful" |
|
|
Johnor, Låter lite oroväckande med effekten, jag har ungefär samma spec. 45:or, 300 graders, portat och extraktor. Då får man alltså öppna plånkan ännu en gång, för att nå 250 hk..... |
|
|
En fråga om något helt annat, Är det någon som har ett bra el-schema för AC-systemet till E9:orna, gärna någon form av sammanställning över komponenterna också!! //B ; ) " Chrome is heavy and beautiful" |
|
|
Jo, det finnsmånga som har glädjehästar i sina bilar, har också extractor från Hartge och dubbla 2" till sista dämparen då det övergår till 2,5". Har inte någon data på den 300 graders kam från BMW motorsport jag använder så det kan hända att den fortfarande står helt fel inställd, den är redan justerad en gång tilldet bättre, men man vet aldrig, ger väl i.o.f.s. inte så många fler hästar, det mesta sitter nog i kompet. /Johan |
|
|
Hittar du någon data på kammen, så får du väldigt gärna dela med dig, då jag har en likadan. Skulle vara roligt att veta vad man har stoppat i :) |
|
| Jag letar, med oplanad topp så stod kamen så fel den någonsin kunde göra då den monterats efter konstens alla regler, den stod fel på ett sätt som skulle kunna ha kompenserats med X mm planing av toppen, vilket gör mig lite konfunderad, inte planade väl BMW motorsport någonsin sina toppar? Hur som helst så blev inställningen fel då den monterades, och ett släppa ett kugg på kamdrevet åt "rätt" håll förbättrade inget då detta endast resulterade i samma fel åt andra hållet, har du kollat inställningen på din kamaxel Lover? | |
|
:) Toppen sitter inte på plats...... Man får sätta upp ett justerbart kamdrev på listan alltså. |
|
|
Hastighetsmätarfråga: min har lagt av, trodde hela tiden att det var mätaren eftersom jag bytte vajer för två ar sen bara. Men när jag nu kopplade bort vajern och kände på den utstickande ändan när jag körde så rör den inte på sig. Ska man kunna känna det? Det är en svart plastgrej som sticker ut. |
|
|
En svart plastgrej (kan vara röd) med en sida avfasad ska röra sig. Om du kopplar bort nedre fästet, har du en liknande som sticker ut, när du vrider ska den andra änden också vrida sig. Annan fråga: Kan jag använda växellänkaget från 635 rakt på min, eller behöver jag byta det? (till vad?) |
|
|
OKI, skall kolla det om jag kan hitta en lyft. Ont om dom här i Schwiez, inga mecak själva..... Jag fick tips på att använda länkade från gammal 518, tror det var johnor som tipsade om det, funkade bra och gav kortare slag. |
|
|
Nya Sport bromsskivor ganska billigt : Länk |
|
|
JOHNOR - är detta något för dig? Dyrt men......... |
|
|
JOHNOR - är detta något för dig? Dyrt men......... Länk |
|
|
Mycket pengar, men det är lockande. /Johan |
|
| När vi ändå talar om rattar; Jag kan lägga händerna på en fin träratt som har suttit på en e28. Hur kan jag få den att passa i coupen? Kan man köpa alternativa hållare på BMW? | |
|
Hållare?? Köper du ratten utan nav eller med nav, upp till årsmod. 85-86 är "splinsen" av samma typ som till E9:an!! Mvh Bo ; ) " Chrome is heavy and beautiful" |
|
|
Ja, man uttrycker ju sig lite diffust när man knappt har vaknat... Jag har ratten med nav, men det kommer nog att se konstigt ut om jag sätter på den som det ser ut nu. Frågan är väl egentligen om man kan köpa E9-nav med andra skruvhål än original. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.