|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jämfört med turboknuffen som bara finns på vissa varv så kommer n53 kännas slö eftersom motorn går jämnt och kräver mycket varv. Men det går fort utan att det känns. Batteri kan kodas av nån med carly eller fristående verkstad. Behöver inte bli så dyrt. |
|
|
Registrera batteri gör du på 5 minuter med Inpa eller Bimmerlink. Så det är inga problem. Mvh Ola Mina bilar: Länk Min webshop: Länk |
|
| Provkör en bil med manuell låda, automaten är trött på E9X | |
| Koda batteri gör väl bilelektrikern gratis i samband med att man köper batteri. Så gick det till för mig iallafall. I övrigt ser den aktuella bilen riktigt fin ut och som tidigare nämnts så krävs det att man varvar en sugis för att det ska röra på sig. | |
|
Hej igen, Har svårt att ta beslut om köp eller ej?? Ni som har haft er N52 ett tag vad av nedan har ni behövt byta pga att det pajat? Vad har ni bytt i förebyggande syfte? Hur långt hade bilen gått vid respektive byte? VANOS failure Hydraulic valve adjusters (lifters) Water pump and failure Thermostat failure Valve cover leak Oil filter housing gasket/leak NOX Ovan får väl anses vara de vanligaste felen på N52? ....BMW Doctorn på YouTube, han verkar ha bra koll på läget. Han säger att man INTE överhuvudtaget ska byta kylarvätska i en N52 (därmed inte pump och termostat). Pumpen går sönder för att ägarna felaktigt försöker "blöda" systemet och när den elektrika pumpen går torr pajjar den. Låter rimligt att därför inte byta pumpen så länge termostaten inte ger upp vill säga. Han säger vidare att kemin i kylravätskan så klart bryts ned och får försämrad verkan men han har kört sin N52 ca 16000 mil utan några som helst problem med pumpen. Hum... (12:30 disktuerar han pumpen). |
|
|
Nu får du sluta att vela. Köp bilen! |
|
|
Fö så förstår jag inte varför N53 kommer upp med div fel. Bilen 330 är ju en N52. |
|
|
Jag hade en 325i e92 2007 med n52 motorn som jag nyligen har sålt. Ägaren innan mig bytte vattenpumpen och hade fixat oljeläckaget vilket n52 är mest känd för. Hade bilen i lite över ett år som rullade till strax över 15k mil när jag sålde den. Hade inga problem alls med den. Skulle däremot säga att om du funderar mellan 325 och 330 är det 100% 330 du ska gå för. De är väldigt lika i hur mycket de drar men 330 är det mycket mer tryck i. 325:an kommer du lessna på accelerationen väldigt snabbt. 330 har även mycket mer kraft lägre ner i varvtalen medans 325:an måste du verkligen upp i varv för att känna trycket. Sen tycker jag även att du ska leta efter en manuell då det är mycket roligare att köra |
|
|
Håller med om att N52 behöver varvas och att N52B25 känns mkt slöare än N52B30. Känner inte till BMWdoktorn, kan inte hålla med din text. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.