|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Priserna på begagnade bilar i USA är upp hela 52,2 procent i årstakt hittills i april, där endast en liten del kan hänföras till baseffekter från förra våren, enligt Capital Economics, som alltså i stället hänför det till bristen på nya bilar, där lagren var mycket små redan före halvledarbristen dämpade produktionen. Kanske finns en viss bäring på begagnatpriserna även i Europa. |
|
| Tur man hittade rätt bil redan i december. | |
| Just nu finns 107st m2 på blocket varav 27 är competition. I rådande läge, nog känns det som dessa kommer droppa i pris närmaste tiden? | |
| M2 har ju haft ett löjligt högt andrahandsvärde hela tiden men ja, de lär nog tappa nu men det gör nog det mesta med tanke på räntor och el osv | |
|
M2 har bra andrahandvärde därför att det är en ovanligt trevlig bil. Den har inte så många konkurrenter i sitt segment. Antalet bilar till salu har sedan jag började kolla (2017) alltid legat högt på hösten (90 -105 bilar). Så det är faktisk inget exceptionellt. Men jag håller med om att räntorna antagligen kommer att på verka priserna nedåt. |
|
|
Min bil. Länk Har möjlighet att sälja den privat för ett lägre pris, grymt fint skick. Mvh Micke. |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Kan intyga att Mickes bil är i väldigt fint skick, som ny! |
| Jag sålde min M2:a i grevens tid, fick mer än vad jag köpte den för 2.5 år tidigare. Nu ska jag vänta tills våren innan jag går in och köper ny entusiastbil igen. Priserna lär rasa stort framöver. | |
|
Ja, när folk upptäcker att de behöver betala uppåt 10% i ränta på billånet och att låneutrymmet på bostaden är borta samt sparkapitalet på börsen minimerats, så borde ju betalningsförmågan för begagnade bilar (och nya i och för sig) minska. Ska bli intressant att se hur mycket effekt det får på priserna. Mot detta står ju det faktum att utbudet är litet på entusiastbilar överlag. Frågan är om det räcker för att stå emot prispressen. Mvh Johan |
|
| Ja, nu är det dyrtid...... | |
| Jo, nu är det dyrtider och många som är oroliga. Kommer att bli dyrt för många framöver som ser sina fastigheter, bilar, fonder osv gå ner i värde, för mig med. Kanske töntigt o skriva men i slutändan så är det viktiga att man har hälsan och familj, vänner friska och att man kan äta sig mätt. Nu är det en tråkig period framför oss men det kommer att vända någon gång. | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Det är bara början än... Många som har handlat över sin ekonomiska förmåga p.g.a. rekordlåga räntor och den allt större roll som sociala medier spelar i folk liv där det ska flashas med den ena lyxprodukten över den andra. Länk Det kanske kommer ta lite längre tid men detsamma kommer gälla för bilhandlare som har handlat en stor del av sitt lager på kredit. När det börjar bli hett om öronen vill kreditbolagen ha tillbaka sin kredit. |
|
Jag behöver ingen M2 men om någon inte har råd kan jag köpa till rätt pris :) Cash is King |
|
| Phoenix M3, det kommer säkert bilar snart till bättre pris. Pratade med en bilhandlare igår som berättade att under Pandemin så bytte folk in sina bilar och bytte till betydligt dyrare bilar. Nu kommer folk in och byter in sina dyra bilar till betydligt billigare bilar. Allt för att hålla ner kostnader. Det som händer i USA med billånen har mycket o göra med att staten öste ut pengar till befolkningen och folk sprang till bilhandlarna och köpte bilar, kostnaden blev låg då räntan var låg och man kunde dela uppbetalning i upp till 8 år. Bristen på bilar blev stor och därför så såldes mycket bilar till betydligt högre priser än nybilspriset. Det kommer att bli svårt för bilhandlare som säljer premiumbilar. De senaste 10 åren så har många bilhandlare uppstått och säljer beggade lyxbilar och sportbilar, endast tack vare räntor och att husen stigit i pris. Ska bli intressant o se hur det blir framöver. Hoppas självklart att det inte blir en jätterecession för det är inte bra för någon. Återigen Phoenix M3, jag vet att man inte får nämna detta i detta forum; kika på Yaris GR med Circuit pack. | |
|
Visst kan det bli så att M2:or blir billigare än idag. Men jag tror inte man skall förvänta/önsketänka sig några ras, för då kommer tyskarna hit och köper de billiga bilarna, ungefär som sker med porsche sedan många år tillbaka. Tyskarna med sina elpriser och högre motorvägshastigheter, upplever ännu inte att en Tesla eller annan elbil prestandamässigt slår en M, RS eller AMG bil. |
|
|
Då ansluter jag mig till skaran. Kunde inte vänta längre :) Blev en 2017 vit manuell med endast 1 ägare :) stört nöjd! Bilder + info för den som är intresserad :) Länk |
|
| Vad kul, grattis! | |
|
Som sagt, vad kul! Läcker bil! Gillar dock inte svarta fälgar men en smaksak :-) Jag skulle också tagit en manuell. Har haft ett par st. manuella. Vad får man ge för en sån numera? /Anders |
|
|
Tack! Det är style 437 original Jet black, fanns även i ferric grey vilket jag hade föredragit. Jag gillar heller inte svarta fälgar men kommer inte byta. Man får betala alldeles för mycket :) |
|
|
Jag har style 437 originalfälgar i ferric grey från en M4 på min manuella long beach blå M2 comp. Ser riktigt bra ut. Synd att de fälgarna inte fanns att välja när folk köpte nytt. Den som specade min bil ny hade den dåliga smaken att välja 788orna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.