|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
@robert70 Har inte tagit bort dom ännu. Skall göra det nån gång närmaste månden. mvh Adam |
|
|
@robert70. tog bort dom för några månader sen, var inga problem att få bort dom och bmwn går som den ska än. :) mvh Adam |
|
| Härligt :-) , gjorde steg1 optimering på motorn och xhp steg2 på vxllåda nu under sommaren och kan bara meddela att den går som den ska nu :-) | |
|
Härligt! gjorde också steg 1 och xhp steg 3 för typ 2 år sen, rullar fortfarande. nu funderar jag på rensa dpf och göra steg 2 om inte besktningen har ändrat regler ang dpf. :) mvh Adam |
|
|
Hej, Jag har idag fått en offert på att blästra och byta virvelspjäll - funderar på att istället göra en Swirl Flap Delete. Det som bekymrar mig är att bilen kommer gå sämre. Är detta ngt ni som gjort deleten upplevt? Tid: 01:45 |
|
|
@robert70, ja. Det gick jättebra och inte alls svårt faktiskt att ta bort dom. Så nu behöver jag inte oroa mig ifall den ramlar ner i kolvarna. :-) Med vänlig hälsning, Adam |
|
|
@M.silver. Har inte alls upplevt att bilen går sämre efter jag har gjort swirlflaps delete. Med vänlig hälsning, Adam |
|
|
OK. Killen i videon verkar övertygande om att hans bil går avsevärt sämre :/ |
|
| Okej, min är optimerad så kanske därför den går bättre. Steg 2 med rensad dpf och egr off då jag hade haft problem med egr innan. | |
|
Yes, Min är också optimerad. Vill ju helst inte att den går sämre efter SF-Delete - men då vet du inte om din hade kunnat gå bättre om din inte var SF-deletad? |
|
|
Ingen aning men jag tror att den skulle gå bättre oavsett optimerad eller inte. För jag har inte hört att någon har sagt att det skulle gå sämre efter det. Mvh Adam |
|
| Hade du en E91 325d? Och den hade en möjlig risk med sekel flams så du tog bort dem? Trots att en del påstår att det problemet inte finns på 325d utan bara 330d. | |
|
@Robert70 När jag tog bort den så tyckte jag det va ingen skillnad då men mindre risk att ramla ner i kolvarna. Men jag äger inte bilen längre. Med vänlig hälsning, Adam |
|
|
Johan_junbay hade e92 men äger inte den längre. Jag tog bort dom då pga läst att dom kan ramla ner i motorn och skada kolvarna. Med vänlig hälsning, Adam |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.