|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Man kan inte jämföra erbjudande för en utgående modell med priserna på aktuell modell. Erbjudandet var 2012 och F30 var runt hörnet. |
|
| En 320d 2010 är inte dyrare numera än en 2012 bara för att nybilspriset var högre. Så funkar inte begmarknaden. | |
|
Vet inte riktigt vad du svara på men du påstod att nybilspriserna gått upp. Då kan du inte blanda in rabatterbjudande på en utgående modell. Du väljer även att ta 12% rabattavtal ej heller detta är relevant. |
|
| Ser att blockbilen fortfarande inte är såld trots åtminstone två som ville betala fullpris. Hela tråden verkar vara ett försöka att boosta intresset för sin egen annons. | |
|
Det var konstanta kampanjer på E9x i samband med faceliften vilket hängde med modellen ända till slutet. Faceliften lanserades ju mitt i brinnande finanskris med enorma osålda lager bilar och BMW Sverige var väldigt offensiva mot framförallt företag från starten. Jag fick möjlighet att teckna en helt ny 320dT med Advatage+komfort för drygt 270 back in the days. Även om listpriserna låg långt över 400 så var det aldrig någon, privat eller företag, som betalade i närheten av dessa. |
|
|
Igen..du kan inte jämför tillfälliga kampanjer med listpriset på nuvarande modell och säga att bilprisena gått upp. Men nu släpper jag detta. |
|
|
De var inte tillfälliga. Det faktiska nettobeloppet som betalas för E90 var _mycket lägre hela tiden_ än vad G20 kostar idag. Jag kan inte vara tydligare. I övrigt undrar jag också vad som hände med försäljningen i första inlägget? |
|
|
Jo, det var tillfälliga. Sen kan det varit ofta, men än dock tillfälligt. Sen förstår jag inte hur man kallt räknar med att alla köper bil med ramavtal på 12%. Det gäller absolut inte alla som köper bil. |
|
| Håller med Ska3. | |
| Så du tror att den genomsnittliga G20 kostar lika mycket på nedersta raden som E90? I så fall har ni båda imponerande dålig koll. | |
|
I ärlighetens namn spelar det ingen roll vad någon har betalat för något, när det skall säljas, då är det intressanta vad någon är beredd att betala och att säljaren accepterar/säljer för detta... ;) Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Precis Johan. Om jag hade varit trådskaparen och fått 97.5’ hade jag tagit pengarna och sprungit. | |
| Tydligen var det köparna som sprang åt andra hållet istället för bilens annons är kvar. Det ska man ju vara medveten om att bara för att någon slänger ur sig "jag tar den!" i ett mejl så är det en bit kvar till fullgjord affär när det gäller Blocket... | |
|
Amerikanskt talesätt: "Close the deal!" ;) Har man en köpare som är beredd att betala det som man begär - se till att sälja innan denne ångrar sig! Får man vad man begär/förväntar sig, så är det ju en bra affär även om man kanske kunnat få mer om man väntat längre, men då är ju samtidigt risken att man får sälja för lägre pris än man tänkt sig... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Vet inte vem du syftar på Lövet, men ser inte att någon har påstått att folk köper G20 vid fullt listpris eller att priset är samma som E90. Det är väl varierande rabatter där, som allt annat. Att däremot generalisera att alla som köper en ny BMW köper med 12% rabatt/ramavtal eller kampanjpris skulle jag påstå är naivt. |
|
| Ja, det gäller att vara snabb att få till en affär med en köpare. Det är väldigt ofta som köparen plötsligt ”har hittat en annan bil”, eller ångrar sig av någon annan anledning. Men får man bra respons med mycket frågor så ligger man oftast hyffsat till i pris. Är den för dyr är det oftast dödstyst - inte ens svarthandlarna/skambudsrna spiller tid på dessa. | |
|
Detta verkar bara vara ett dåligt försök att boosta intresset för sin egen annons... Ska bli spännande och se när priset sänks.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.