|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej, Har precis lagt upp min BMW 320d 2010 för försäljning på Blocket och har fått 5 förfrågningar redan första 20 min. Tyckte jag jämförde pris etc med liknande bilar men undrar om jag satt bilen för billigt? Vad tror ni? Annonsen: Länk tackar på förhand, Daniel | |
|
Alla tänker pruta. Får du priset du begär skall du vara nöjd. Finns en 530D 2010 för 129`. Men några mil mer. Men gå inte ner i pris med mer än till 95. |
|
|
Tack för svar. Har fått 2 bud på utgångspris, dvs 97500kr. Är det max jag kan få för den då mao tror du? tack igen, Daniel |
|
|
Om du har annonserat bilen för de pengarna får du ju stå för det. Du kan inte hålla på och försöka få ut extrapengar nu, det är ganska ruttet beteende. Tycker bilen ser tämligen normalprissatt ut. Det är ju en sedan, dessa går något lägre än Touringen. |
|
|
Antingen säljer du den för det du begärt för den eller så talar du om för de två intressenterna att du har en intressent till och att de får ge ett bud...men då riskerar du att båda backar ur... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Hej, självklart höjer jag inte priset, tänkte mer om den var väldigt felsatt. Tack för svaren! | |
| Jag tycker att det ser rimligt ut. Jag har kikat på lite billigare bilar av samma årgång, med fler mil och då tycker jag att din relativt lågmilade ligger helt rätt till utan att vara för billig. :) | |
| Nej det tycker jag inte. Det finns andra bilar i samma härad och man behöver inte lägga många kronor extra för att få nyare bilar eller på firma Länk Länk | |
| Får du priset du begär skall du vara mer än nöjd. Sälj bilen fort innan spekulanterna hittar en bättre affär. | |
|
Underlig tråd (mest för att smygannonsera för sin egen annons?). Har aldrig varit med om att man lägger bud på utannonserat pris. Säger någon att de köper för utannonserat pris så är affären klar. Vad har du sagt till köparna? - "Du får kanske köpa bilen"? Nja... Du har lagt ut en annons och fått svar - sälj bilen och var glad. |
|
| En bil är värd precis så mycket som någon är beredd att betala för den. Får du ett bud på utgångspriset ligger den troligen väldigt rätt i förhållande till andra bilar på marknaden. Ibland kan så lite som 5-10kkr upp göra att intresset blir stendött. | |
|
Jag tycker det är grymt bra betalt om du får utgångspriset! Är verkligen en E90/91 så högt värderade, eller är det den konstiga begagnatmarknaden som får alla bilar att bli värda så mycket? |
|
|
Tror modellen är intressant som pendlarbil för många som inte vill åka kollektivt. Snål motor, hyfsad kvalitet och inte minst relativt låga mil gör den kanske intressant. Jag sålde en 9 år gammal E36 i början av 2000-talet, den fick jag 50kkr för så tiderna har ändrats... |
|
| Tiderna har definitivt ändrats. Nypriserna har gått upp, det har tillkommit 30tkr skatt på nybil, det exporteras bilar systematiskt från Sverige osv. | |
|
Lär inte var många gamla dieslar som exporteras. Att skatten gått upp på nya bilar lär inte påverka priset bilar i denna prisklassen. Tror inte heller nybilspriserna ökat relativt i någon större omfattning |
|
|
En 320d e90 hade ett snittpris på kanske 270-300k netto när den var ny. Det kostar inte en motsvarande g20. Skatterna på nybil har sen flyttat hela prisbilden uppåt. Man måste ha sovit under en sten om man inte noterat hur mycket dyrare begagnat blivit sen Bonus/Malus infördes ;-) Anekdotiska exempel: Sålde sambons A1a 2014MY i början av 2019 för 82k. Det var ingen rusning. Idag finns inte en bil under 110k med samma förutsättningar: Länk Köpte en 6 år gammal 525d år 2014 för 160k. Idag kostar en med samma förutsättningar 240k minst. Länk |
|
|
Jag har inget underlag för vad man betalade för min E91 när den var ny, men i prislistan så är grundpriset nästan 350. Lägg på det paketet med sportstolar osv som nästan alla har så är det 20 till. Sen vet jag inte vad man fick för rabatter. Räknar man med webaston och draget som sitter på min bil så närmar sig slutpriset 400, allt enligt prislistan. Jag kan ändå tycka att uppåt 100 tusen för en E90/91 är fantastiskt bra betalt. Min bil har gått längre än TS bil, men är i gengäld en Touring med mer utrustning. Så jag skulle i princip få tillbaks pengarna jag gav för den för drygt två år sedan om jag sålde idag, då köpte jag ändå bilen på firma. Så nog har tiderna förändrats. |
|
| Konstig annonsen är kvar trots "enormt" intresse... | |
|
Jag är väldigt förvånad över att det är så stort intresse. Hade det varit en M-sport hade man ju förstått det. Är väl dom relativt låga milen som lockar många. Trots att beg.priserna har gått upp så känns nästan 100`väldigt högt. Sälj och se glad ut. |
|
|
Snittpris på 270-300k för en ny 320d e90, det tror jag inte. Snarate 350+k för en vanlig 320dT med automat, advantage och krok. Saxat från gammal tråd men från bmw.se. Ordinarie priser till höger. Saxat från BMW.se: Just nu kan du spara mer än 100.000 kr genom att köpa en BMW 320d Touring. Du sparar faktiskt mer, ju mer utrustning du väljer. Så här enkelt fungerar det: Bilen har redan från början ett lågt pris: 299.000 kr. Väljer du till Advantagepaketet får du det för bara 9.900 kr. Och då får du dessutom välja ytterligare två av tre tillval för 9.900 kr: xDrive och Servotronic, Navigationspaket Business eller automatisk växellåda. Innehåll Advantage Edition: Takrails, Automatiskt avbländande backspegel, Armstöd fram, PDC bak, Regnsensor, Klimatautomatik, Farthållare, Radio Professional, Lädersportratt, Lättmetallfälg V-eker 285, Sportstol fram, Xenonstrålkastare, Belysningspaket, Förvaringspaket, Interiörklädsel tyg/läder Impuls. Innehåll Navigationspaket Business: Navigation Business, Röststyrning, Förberedelse för Bluetooth-telefon, USB-anslutning. Modell/Tillval..................................Erbjudande...............................Ordinare pris BMW 320d Touring.......................299.000 kr.................................329.500 kr Advantage Edition............................9.900 kr...................................59.400 kr Om du väljer Advantage Edition får du även välja två av dessa tre tillval Tillval..............................................Erbjudande...............................Ordinare pris 1. xDrive och servotronic..................9.900 kr...................................22.600 kr 2. Navigationspaket Business............9.900 kr...................................23.000 kr 3. Automatisk växellåda.....................9.900 kr...................................21.700 kr Erbjudandet gäller tom 31 mars 2012. Enskild återförsäljare äger rätt att sätta egna priser. Lägg därtill vdäck på 7000kr och dragkrok 10.000kr. |
|
| Ramavtal gällde på de priserna också. Vet att jag fick 12% när jag jobbade på ett halvstort konsultbolag. Så 309+9900+9900*0,88= 289k. Kommer utan vidare att fortsätta hävda att bilpriserna har gått upp... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.