|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hur blir det med kombi instrumentet, där bilar med SMG har växel-indikator, och manuella har olje temp |
|
| Oljetempen har alla, växelindikatorn finns i alla instrumenthus vill jag minnas. | |
| @Jonuzi, är din bil reggad som manuell? | |
| @Kane Bilen jag tittar på nu är SMG och reggad som manuell hos transportstyrelsen. | |
| Min gamla M3 cab 2006 INDIVIDUAL SMG, som jag sålde förra året till Holland var oxå reggad som manuell | |
|
Uppdatering: Min är konverterad nu till manuell, gjorde det själv, fick hjälp med sprängkåpan av ett företag. Allt original från BMW :) Och det var helt klart värt att göra det, blev mycket roligare att köra med. :) Blir många timmar man får lägga |
|
| Så för 40K så kan alla få en manuell bil :) | |
| Grattis! Så 40.000:- i delar + arbete då? Hur många timmar? Vad hade det kostat om du lämnat in den på verkstad? 60-80? | |
| Tog ca 20-25h att göra.. jag hade löst det för 40 000:- om någon hade lämnat in den till mig. Det hade säkert kostat mer om ngn firma hade gjort det, men det verkar inte som om ngn har gjort det då jag ringde runt till olika företag och frågade om detta innan jag påbörjade.. | |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
ringde du verkligen Magnus då också som jag tipsade om ? |
| Yes, det var han som löste sprängkåpan på växellådan :) Så det tackar jag för | |
| Gick den igenom besiktningen då? | |
|
Klart :) Svensksålda står som manuella i regpapper... |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Så om ens SMG låda pajjar rejält så blir det billigare att ringa magnus då? :) "Jag klimatkompenserar din miljöbil med min bensindrivna SUV" BMW CS #05XXX |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.