|
Sida 5 av 6
|
|
|---|---|
|
Hur upplever du din M4 cab? Går det att ha en öppen bil som är en sportbil, eller är den tung och klumpig? Varför jag frågar är för det står mellan den och M2an när jag nu letar M-bil. |
|
|
Vet inte om det behöver kosta att vara först. Tror min F80 var nr 2 eller 3 att plockas ut i trafik (HEA) och den var enormt bra rabatterad... Tittar man på M3 så misstänker jag många kommer vänta in awd. På M4an är det nog inte lika viktigt. Synd bara på vikten (och utseendet...). |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Fronten må vara ful som stryk men nya M3 är imponerande snabb trots vikten! |
|
Länk bmw lanserar nu även x-drive varianten av m3/m4 |
|
|
Lite priser: M3 Competition M xDrive Sedan = 957.000 SEK M4 Competition Coupe xDrive = 977.000 SEK BMW Club Schweden www.bmwcs.com |
|
| Tror ni de lagerbilar av M3 son kom nu kommer säljas eller rabatteras hårt? M2 comp som min pappa kör kostade 797 listpris men han betalde 549. Då hade den förvisso gått 300 mil som demo. Det var BMW Göteborg. | |
|
Nej varför skulle de rabatteras ”hårt” ? Ny modell, bra het bilmarknad, vår, mm /Anders |
|
| Finns inga rabatter nu i denna heta marknad, bilarna hinner knappt in i hallen nu för tiden. | |
|
Visst finns det ännu rabatter och även på M3. Jag fick en offert på en M3 som hade bruttopris 1199 tkr och priset med Företagarna-rabatten blev 1064 tkr på den. Men den blev också som sagt såld nästan direkt. /Anders |
|
| 10% är då inga problem på en ny M3 privataffär. | |
|
Jag är osäker på om man får 10% på privataffär. Med Företagarna-avtalet så får ju åf stöd från BMW, vilket man inte får på privataffär, så tror mera på 6-7% privat. Bilarna är ju hårdvara. Sen beror det också på ev. inbyte. En för handlaren intressant bytesbil kan ge mervärde för köparen i affären då ju bra beg. också är hårdvara nu på våren. /Anders |
|
| Jag har en offert på en manuell M3 med listpris 958500 och 95850 i rabatt. Det går nog att skruva på lite då det är första offerten. | |
|
Men det låter som en beställningsbil? Jag tror det är svårare på lagerbilar som kommer hem nu. Den som jag refererade till var en lagerbil i Jönköping. /Anders |
|
| Normalt sett borde en lagerbil gå att få mer rabatt på men bilmarknaden är inte klok just nu. | |
|
Men du får räkna med att M3 är en bil i högsäsong nu och går därmed inte att jämföra med rabatten du kan få på en 320d/520d osv. Dessutom finns ju inga paket på M-bilarna som på ex vis 5-serien med Innovation och Ultimate Edition för att ta några exempel. 11,3% är nog ändå rätt okay på en M3 idag med omgående leverans och dessutom juste spec. /Anders |
|
| Ni som tagit ut offerter på M3/M4, vad tar BMW för restvärde på bilarna idag? Är det fortfarande 50% på 36månader? Detta har ju iaf tidigare varit till BMWs stora nackdel ur ett ekonomiskt perspektiv jämfört med tex Porsche 911. | |
| Vad BMW tror de är värda om 36 månader har ju ingen bäring på vad de faktiskt är värda så länge det inte är operationell- eller privatleasing vi talar om. Erbjuder BMW ens det på en M3/M4? | |
|
På företagsleasing kör nog de flesta 36 månader 50% rest. Men det är väl förhandlingsbart beroende på vad kunden vill ha för upplägg. Det är ju ändå kunden som står restvärdesrisken. Operationell leasing är det väl främst VAG med främst Audi som kör. Jag undrar om BMW ens har upplägg för det och som sagt en M3-a tas nog inte ut på privatleasing. Det blir nog för det första en väldigt saftig månadsfaktura och man får nog räkna med ett sjukt lågt restvärde i den kalkylen, men som sagt jag tror inte det går. Då är det nog företagsleasing alternativt billån som gäller alternativt cash förstås. Men trist att momssmitta en ny dyr bil. Den går ju även då att exportera. /Anders |
|
| Fått starka funderingar på en manuell G80, landar någonstans runt 925-950 i listpris när jag specar ihop den. Så strax under 850 hamnar den efter rabatt. Är det en heltokig affär? Känns som värden på Mbilar (iaf m3/m4/m2) generellt är högre procentuellt efter 3år eller misstar jag mig där? | |
| Är du sugen och har råd så varför inte? Det kommer inte komma många fler generationer av M3 med manuell låda och förbränningsmotor. Just den ovanliga kombinationen kommer hålla uppe värdet då det alltid finns en marknad av intresserade kunder, men ytterst få bilar att välja mellan. Livet är för kort för att fundera över om hur det kunde vart. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.