AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
10.461

Officiell nya M3/M4 G80/G82 läcker ut

Sida 1 av 6
Länk bilder läcker ut innan morgondagens visning. Har rent spontant väldigt svårt för fronten men man kanske vänjer sig när man sett bilen i verkligheten. Vad man kan se av inredningen ser det ut som de lagt väldigt mycket tid på att få den unik jämfört med vanliga 3/4-serien
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Fronten funkar bättre på M-modellerna än nya 4-serien, men ja, vi får väl hoppas att den snyggas till vid en envetuell LCI. Kommer bli intressant att se prissättningen. Misstänker att det kommer bli dyrt.
Håller med att den ser klart bättre ut här! Vad gäller pris är det väl bara att glömma denna sida miljonen i grundutförande? Skall bli intressant om det kommer någon form av lättviktspaket som tillval eller liknande för bankörning.
M4 ser hiskelig ut! M3an är if acceptabel.
Ja M3-an jag såg på någon Facebook bild (vit) var riktigt snygg (och fet). Skulle def klara att äga den. M4-an har jag svårare för. Lite därför jag köpte en M4 cab -20 i somras då jag tror att många inte vill ha den nya i början.

/Anders
ts
414
tsint
Polestar 2 -23
Tycker M3an ser riktigt bra ut!

Det kräver en viss stance för att bära upp den grillen, tycker att den vanliga 4-serien faller lite kort där.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Det blir ju ganska stor kontrast mellan 3-serie sedan och M3, när M3:an får den där grillen. Mellan 4-serie coupe och M4 så finns det ju en normal logik.
Inga rena linjer direkt. Ingen harmoni. Plottrigt och det händer lite för mycket. Fronten ser nästan krockad ut.

Jämför mot Mercedesen.
Länk
Länk

Den är liksom renare.
Buspelle
Fronten är en fullständig designmässig katastrof som det aldrig går att vänja sig vid. Hur det ens är möjligt att man designat detta med vetskapen om att det ska sitta ett nummerplåt mitt i eländet är en gåta. I övrigt är det inget fel på bilarna utan tvärtom en lagom uppskruvning från basmodellerna.
Transocean
@ Buspelle

Det är ju traditionella BMW-njurar som dom visar! Nu med nya kräfter och visst har dom blivit lite bredare ja men visst har detta också lite mera "Balls" eller?

Den nya "vanliga" trean har ju fått Skoda Octavia-lyktor; kanske det kan kompensera om du tycker att detta blir för häftigt.
Transocean
@4dy

Numera är det inte längre möjligt att skilja en A-Klasse coupe eller CLA som den visst heter från en S-Klasse....Varje Benz ser idag likadant ut. Då är det väl kul att BMW inte går samma vägen eller?
Sk
231
Skumtomte
330dA xDrive Touring -21
330iA xDrive Gran Turismo -18
Tycker fortfarande det ser ut som en bäver. På M3:an ser man dessutom placeringen av radarn, vilket inte ser så snyggt ut. M4:an tycker jag helt saknar rätt "stance", och bakdelen ser på gränsen till asiatisk ut.

Men man kanske vänjer sig, och det är säkerligen två helt fantastiska bilar.
Transocean, En snygg bil har rena linjer. Det här är alldeles för plottrigt. Veck och designelement all over the place. För att blidka kinesernas faibless för bling bling?

Gamla M4:an är mycket mer lyckad designmässigt.
Länk

vs

Länk

Att ni tycker M3:an har bättre stance beror på att M4:an har svarta fälgar. Det är sällan lyckat.
Transocean
Tja, som sagt har BMW fått Skoda-design och det är kanske inte så konstigt då Chefs-designeren kommer från Skoda :-) Länk
MU
940
MUC
M340i - 2025
Helt klart en anpassning till Kina-marknaden och även Amerikanarna har en fabläs för gigantiska dollargrin.
Tyvärr förstör BMW:s designer modell efter modell med denna absurda grill-noja.
M3an ser faktiskt ok ut men M4 inte ok, påminner lite om Jaguar hela fronten.
Gu
60
Gullan718
1 st BMW + 1 st sportbil
Tycker designen "sticker ut" och då främst fronten, där jag tycker det är roligt att BMW vågar göra lite annorlunda i dessa dagar, när många tillverkare är försiktiga med större designförändringar. Fronten tycks vara inspirerad av Alfa Romeo.

Har dock svårt bakre stötfångaren och den nedre delen, som jag tycker blir "klossig" främst på bilderna av M3 snett och rakt bakifrån.
Buspelle
Transocean: Tycker ärligt talat att man hel tappat "The Balls" om man behöver rigga en front som ser ut som öppningen till en gruva ;)
Asful, blä!

Gamla Chris Bangle designen tog tid att vänja sig vid men denna nya bäverfront är inget annat än en ren styggelse :-(
Länk lite mer info samt bilder.

m performance parts: Länk
Man vänjer sig snabbt...

/Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.