|
Sida 4 av 6
|
|
|---|---|
| Den verkar också rätt välutrustad som standard med nav, stora skärmar, skinn och allt som har med M att göra. En M3 C touring kunde man ju leva med om den inte är allt för hård och bullrig 😄 | |
| Jag tycker en M ska vara spartansk och sportig, ingen blysläde. | |
|
Spartansk? /Anders |
|
| Spartansk och sportig slutade M3 vara efter E30modellen. E36 och framåt blev mer en mix av GT-vagn/busbil och på den vägen är det. | |
| Var det ens det vid E30, har de inte alltid speglat sin tid och haft den utrustning som finns i basmodellen, dvs motsvarande 3-serie? | |
|
E30 M3 var ju aldrig nån höjdare rent motormässigt, däremot chassit var däremot perfekt, en av anledningarna Alpina slängde in 3,5 liters sexan i B6 3.5 S för att få det bästa av båda världar men viktfördelningen blev fel. E46 M3 hade det bästa av allt om du hade manuell låda, designen, väghållningen, chassit och den raka sexan. |
|
| Lite som E46 CSL tänker jag! Perfekt M bil. | |
| Grelle: M3 E30 byggdes av anledningen som homologerings bil för racing. Även om M3 hade motsvarande standardutrustning som en vanlig E30 innebar detta på sin tid inte mer än servostyrning, centrallås och möjligen elektriska speglar. M3 hade sedan diffbroms och en del andra unika sportiga detaljer som ett helt annat chassie, stor vinge, dogleg låda med ettan nere till vänster som inte gick att få till vanliga E30. | |
| Fronten är tyvärr gräslig, ser ut som ett öststatshemmabygge. | |
|
Jo, men då var väl inte M3 E30 mer spartansk än en 325i var vid den tiden. Dvs, alla bilar var spartanska då. Diffbroms fanns även som tillval till 325i. Sen att M3 e30 var en homologeringsbil är ju inte direkt någon hemlighet och det som utmärkte M3 E30 från övriga M3:or. Unikt chassi för M3 har de ju i alla generationer. Dogleglådan var ju också en funktion av tiden då den fanns i några flera bilar än M3 under denna period. |
|
|
Att du orkar hålla på och tjafsa om allt hela tiden, Grelle? 😂 Ja, jag anser fortfarande att en M3 E30 är en spartansk körmaskin, en relativt kompromisslös sådan. Att sedan E30 var en spartansk modell i sig är en annan femma. Men BMW hade ju kunnat fortsätta på detta spår med racelådan, vingen och gjort E36 betydligt mer spetsig i karaktären vilket den aldrig blev med sin platta vridmomentskurva. Men nu är vi way off topic eftersom denna tråd skulle handla om den nya M3/M4. |
|
| Om ens argument inte står prövning för minsta kommentar så var det kanske inte så bra från början... | |
| Äsch Grelle, lägg ner nu. Detta handlar inte om att ha logiska argument om rätt eller fel, detta handlar ju om personlig smak baserat på känslor. Lets agree to disagree som det heter! | |
|
Så ska det se ut: Länk |
|
| Länk | |
|
Första annonsen på M4 på väg till åf? Länk /Anders |
|
| Så kan det vara! Fin bil! Men 1,2 mille!? Fina grejer kostar stålars! | |
|
Det kostar att ligga på topp helt klart! Om man vill vara först! Ungefär som för de som beställde Audi E-tron först och inte fick en procent i rabatt ens och nu kastar de bilarna efter en till kraftiga rabatter... /Anders |
|
|
Ironin är ju fullständig i och med att de dessutom fick förskottsbetala för att ställa sig i kö och sen blev det överskott på bilar (= ingen väntetid alls). Rabatterna är förvisso en smula sämre nu än för 6 mån sen. För pengarna kan jag inte komma på en bättre bil. Tesla känns som en leksak i jämförelse. |
|
|
Håller med dig Löwet. Jag fick i maj en riktigt vass offert på till och med fabriksbeställd E-tron, både den vanliga och coupén men har svårt för att man inte hör någon motor, sen känns det idag som att det är översvämmat av E-tron och "nyhetens behag" har försvunnit. Jag köpte X5 40i beg 2019 och en M4 cab istället. Sista bensinarna man köper? /Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.