AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.147

Första bil

Sida 3 av 3
Visa användare
5.111
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Ok,min erfarenhet är dock att en välskött e46 som gått 15-20k mil är driftssäkrare än en motsvarande e9x.
Enklare konstruktion helt enkelt.
Bra att mecka med också.

Mvh Ola

Mina bilar:
Länk
Mi
488
Min330e
i4 eDrive40 MY24
@Lasse Karlsson, jag litade på min känsla. Det var faktiskt andra gången jag gjorde så, först var det när jag bodde utanför Paris för 20 år sen och sålde en bil där. Där körde en pappa med sin dotter iväg med min Volvo som jag skulle sälja då. En timme senare var bilen med köparen tillbaka i mitt garage... :)

Är inte naiv, men har en rätt så bra förmåga att bedöma stämningen och läsa av ansikten. Jag visste dessutom var köparen jobbade, så det var relativt säkert. Värre hade varit om någon annan hade kommit där jag omedelbart får negativa vibbar. Det är mest därför som jag har bestämt mig att aldrig mer sälja bil privat. Jag vill inte sitta bredvid någon som jag inte litar på heller, så problemet är olösbart som jag kan se det.
Mi
488
Min330e
i4 eDrive40 MY24
@mikboi, jag har ingen erfarenhet av andra, äldre BMW, men min känns inte så som du beskriver. Har inga som helst problem med den i kurvorna, och någon krängning är det inte att tala om. Kanske beror på bilen, min har ett tungt batteri som ju gör att bilen klistras fast bättre än andra BMW bilar som inte har den extra vikten, som sänker tyngdpunkten rejält och ökar stabiliteten. Även dem elektroniska systemen som stabiliserar och förhindrar krängningar är förbättrade mellan modellerna (tror jag) så jag tror inte att det är så enkelt som du säger. Jag har provat några 530e bilar också, dessutom hade jag en på heldagslån, men kände inte alls någon skillnad på den punkten mellan 330e och 530e. Skulle ALDRIG köpa en bil som kränger och känns som en båt eller en gammal Lincoln Continental från 1973...
mi
225
mikboi
F34 330i xdrive M-sport -18
Visst känner man skiilnad på 3 serie och 5 serie. Konstigt vore annars.
Men det e inte bara krängningar, haka inte upp dig på det.
En mindre bil kan upplevas roligare å köra helt enkelt
Ke
15
Kevva170
Volvo v60 -2019
BMW 518i -1982
BMW 320i -2001
Audi 100 v2.8 -1992
Mikboi kan nog vara så att han aldrig pressat bilen i kurvor eller tänkt på hur karaktären skiljer sig i förhållande till hur mycket bilen väger...
Mi
488
Min330e
i4 eDrive40 MY24
Nej, ni har fel. Jag körde båda på samma vägar och pressade så mycket jag vågade. Nej, samma årsmodell och typ kändes exakt likadant. Dessutom är 530e endast marginellt längre och tyngre än 330e. Jag tror att mellan dessa två är känslan mer i huvudet än i bilen.
mi
225
mikboi
F34 330i xdrive M-sport -18
NEj du har fel ;)
Ke
15
Kevva170
Volvo v60 -2019
BMW 518i -1982
BMW 320i -2001
Audi 100 v2.8 -1992
Tack så jättemycket för all hjälp!❤️ Köpte idag en 116d 15
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Grattis till första bilen, bra o säkert val👍
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.