AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.440

Vilket däck väljer ni?

Sida 2 av 2
42
785
428
Företaget äger min bil😬😬😬😬
Det är föregångaren till p4s så jag är övertygad om att det skall funka.

Kör själv P4S och riktigt nöjd.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Salonika, det var en helt annan sak. Då hade jag testat med 4S fram och inte bytt alla fyra på studs!
Sa
195
Salonika
Bmw M4 2016 - M Performance
@Grelle
Mitt fel, skrev fel däckmodell :)
Det blir 4S! Beställt och klart!

Tack alla för era svar!
Stjärnmärkta Michelin pilot supersport, rekomenderas starkt i vart fall i farter runt 300
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jcr, numera är SuperSport ersatt av 4S, men inte i alla dimensioner än, så SuperSport lever vidare. Men 4S är inte sämre utan nästa generation.
Grelle, det stämmer nog bra, har sett att 4s sitter på F90, och även pirelli zero. Smaksak vilka man väljer, men tycker själv Mpss är skönare att åka på f10
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Kan väl skriva lite också..

Jag har haft Contisportcontact 3 på framaxeln(245/40-18) sedan jag köpte bilen för snart 6 år sedan(M5:an) och har haft diverse olika bakdäck under denna tid pga slitage ?;)

Nu i sommar bytte jag mina bakdäck Michelin PS 4 till MPSS(275/35-18) och det känns numera som att framvagnen blev lite orolig efter detta och inte lika stabil som tidigare..
Tilläggas bör att Contidäcken fram nu är slitna och går sista sommaren, dvs ca 2-3 mm kvar.
Blir byte till MPSS fram till nästa säsong.

Annars märker jag egentligen ingen direkt skillnad mellan Michelin PS 4 och MPSS i "daglig körning".Bra grepp överlag dock och faktiskt ingen märkbar skillnad vid regn heller.

Men jag kör ju inte på bana t.ex..
Hade kanske(troligen?) märkt skillnad när man börjar räkna sekunder/tiondelar runt en bana.

Mvh Janne.
ma
557
malcus
330d xdrive Touring -20
Michelin PS4S är ett riktigt bra däck men det beror lite på din körstil om dom passar. GY Asymmetric 5 är ett mer komfortabelt däck som inte är lika klistriga, har lägre ljudnivå och lägre rullmotstånd men är ändå tillräckligt vassa för 95% av förarna skulle jag tro. Jag skulle inte köra PS4S utan stänkskydd då dom blästrar dina trösklar och dörrsidor rätt kraftigt.
42
785
428
Företaget äger min bil😬😬😬😬
Mina PS4S klistrade grus ganska ordentligt de första milen.
Men det gick ganska fort över. Nu kan jag inte märka någon skillnad mot tidigare däck.

Nu efter några hundra mil så är jag riktigt nöjd. Det är nog de bästa däck jag haft. Med reservation för slitage som jag inte har en aning om ännu.

Det som är lite överraskande nu efter några mil och körning andra bilar är hur relativt sätt tysta och komfortabla de är.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.