|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej, Min bil var inne på service nyligen och jag påpekade att bilen vibrerar vid inbromsning (vibrationen känns vid pedalerna och under ratten) så de kollar detta samband med servicen. Belägg bak 4mm och skivorna bör bytas, belägg fram 5mm och de vill mäta skivorna fram/bak för att vara exakt ev för byte. Tegel antar att du har tecknat inclusive plus då allt ingår, vilket jag också tycker det lönar sig för framtiden. Fick pris 7900kr 3år/4000mil. |
|
|
Hej, jag antar att du menar 17,900 kr för tre år :-) Jag betalade 18,966 kr för 3 år/4000 mil och då bytte de belägg + skivor fram och belägg bak. Inte dåligt att dessa hållit i nästan 8 år och 13,500 mil! Hade inga vibrationer men de mätte tjockleken och den låg under gränsvärdena. Nästa år kommer stor service plus sannolikt skivor bak och då inkluderas dessa jobb i avtalet. /M Mina bilar: Länk |
|
|
Kompispris ska man väl få :) Jag ska mäta först och se skicket, kanske köper delarna och byter rubbet själv. Tack för återkoppling Tegel. |
|
|
...ser nu att du har en mycket nyare och helt annan bil än jag har, detta påverkar ju såklart priset på serviceavtalet :-) /M Mina bilar: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.