|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
...jo det ska vara en plågsam död...man dör av tristess! ;) Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| En Toyota Corona blir det inte iaf, lite bilintresse har dom iaf... Vi får se vad det blir, jag ska meddela vad det landar i 😊 | |
| Hetaste spåret just nu, Audi A4 Allroad 190 tdi 2018. Ingen erfarenhet av den modellen el motor, men känns väl som ett "säkert" kort? | |
| Det fanns bra rabatter helt på fabriksnya sådana på blocket som jag såg för någon veckan sedan. En jag kom ihåg var 1500 mil, 2 år privatleasing för ca 3300kr/månad. | |
![]() 308 BMW M550i individual -21
Alfa Romeo Gt 3.2 -07 Audi A2 1.4tdi (90hk) -04 Volkswagen Transporter T6 -16 |
Min pappa (72) köpte Golf Alltrack för fyra år sen och är toknöjd. Tipset är att köpa med adaptiv fjädring för en fantastisk komfort. Själv förvånad över köregenskaperna som är bättre än väntat. Verkar dessutom ha ett osedvanligt bra andrahandsvärde så bilkostnaden blir inte så hög om de skulle få för sig att sälja om 4-5 år. Enda nackdelen är att motorljudet i bensinversionen på 180hk inte är så spännande. |
| Porsche Macan | |
|
Golf tror jag inte dom är sugna på. Lite "märkesmedvetna" är dom rackarna... Inte för att det är något fel alls med Golf! Porsche Macan är däremot för extrem, min mor vill absolut inte ha något rejsigt... Hybridspåret är skrotat iaf. |
|
Transocean |
Jag vet vilken bil dom skall ha. En Aston Martin Cygnet! Dom tillverkas inte längre å har exploderat i pris på beg.marknaden. Du måste ut med minst 50 000 € för ett ex. Helt perfekt på golf-parkeringen när man skall snacka om nästa semestern på Mauritius med bekanta man egentligen hatar eller när man vill dra till frisören! |
| Haha, vet inte om jag gett intrycket av att dom är värsta jetsettarna men så är det inte. Dom är rätt vanliga 70-plussare som har ett litet bilintresse och spelar golf. Men jag ska föreslå en Cygnet så får vi se 😆 | |
Transocean |
Sen har den ju optimerats just för golfbaggar; ingenting annat passar in, vilket gör att väljer man å lägga en kabintralla med en "Eurobonus Gold" Baggage Tag i koffortutrymmet så blir det synlig för alle! Da spørs det om ikke et "Black Card" slår det? |
|
Nu är mina iofs 85 plussare. Men morsan kör MB SLK manuell (vägrar köra farsans automat) och farsan Lexus. Vet inte om det kan vara nåt för den yngre generationen.? Men mina klagar inte förutom då morsan som inte gillar lexusen. |
|
Transocean |
Nej precis, det är ju en Toyota! |
|
Haha ja fast får faktiskt eränna att den är för att vara en Toyota är ganska bra iaf. Dessutom är SLK n inte så bra om det är flera som har golf intresse iaf inte nercabbat. Som tur är det bara hon och hon fäster utrustningen i passagerar sätet med hjälp av säkerhetsbältet:) |
|
Transocean |
Varit en del i Japan och nu senast 2019 och dom har betydligt snyggare Toyotor där än vad dom exporterar till oss. En Toyota Crown motsvarar typ en fem-serie. Kostar där 50 % av vad en 520i (523i i Japan) kostar. |
Transocean |
Denna här måste vara en dröm för en som har rest lite? |
|
Ja det stämmer. Har bara varit där några ggr senast -16. Dock i Shanghai åtminstone 4ggr per år sedan -04. Inte helt 100 att det är exakt samma men även där finns många Asiatiska modeller som aldrig hamnar i EU typ Honda och Toyota Nissan Ifinity.... Dock har jag sett ett en hel del i USA där bla. Nissan/Infinity Acura/Honda är ganska stora. Sen om det är något möjligt alternativ för 70 plussare i Sverige låter jag vara osagt. Men de går kanske att importera :) |
|
|
Haha, Kanske bara jag. Men namnet speglar utseendet. Alltså den heter och ser ut som en 70 plussare. :) |
|
|
Lamborghini Urus. Det är knappt någon 70 plussare som vet vad det är för bil så den kan du väl lura dina föräldrar att köpa. Säg att det är som typ en italiensk SAAB. |
|
|
Ja den är ju bättre än Aventadåren med tanke på nyoprerade höftleder stela ryggar etc... Dessutom tror jag att man kan få in både droppställning och rullator i skuffen utan att behöva fälla ihop dem. |
|
|
@henke lexus : Italiensk SAAB .lura...... Satte lördags groggen i vrångstrupen och det var nog längesedan jag och mitt sällskap har grinat så mycket. Igen tackar ödmjukast för dagens underhållning 👍 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.