|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| 118i - CLA 220. | |
|
BMW släpper man ju inte helt.. Köpte en Alfa som prov, hade egentligen inga förväntningar alls på den gamle Alfan.. En riktig bilentusiast måste dock ha ägt en Alfa någon gång :) Men...kul bil när det svänger, direkt styrning och riktigt kul i rondeller(får man skriva det ;)). Släpper man gasen i en kurva så kommer bakvagnen lugnt och fint men med total kontroll.. Rolig bil och (tycker jag) snygg dessutom, och inte allt för mycket problem ännu peppar peppar. (Bytt kamremssats(ett måste efter 3 år eller 6000mil)+ LMM + bränslepump.. i stora drag). Mvh Janne. |
|
|
Sålde min m3E46 efter 4 år då jag var sugen på nåt nytt. Byggde om den tillbankörning vilket gjorde den ganska jobbig att köra på gata. Var också trött på den sega styrningen och många smågrejer som strulade. Köpte en Audi tt rs som jag också banpreppade men inte lika extremt. Den var betydligt snabbare och hade bättre bromsar original, var snabbare även på bana. Men känslan i styrningen var riktigt kass och irriterande lätt i mittläget. Den överhettade också ganska snabbt. Köpte sen en civic type r istället, mycket bra bil med otroligt bra chassie. Styr in så otroligt bra och riktigt bra känsla och tyngd i ratten. Bromsarna var också bra och den var riktigt kul att busköra. Trots liknande mods (380hk, bromsar, cup2) så var den långsammare än tt:n och överhettade ännu lättare. Den hade också 2 grejer som irriterade mig, det ena var motorn, lät kasst och ordentligt med turbolag. Sedan var det framhjulsdriften som gjorde att bilen kändes slö då man egentligen inte hade grepp förrän på 3:an. Bytte till en m2:à som inte har samma goa känsla i chassie och bromsar som fk8, men den är inte sålångt ifrån. Låter bra gör den också och minimalt med turbolag. |
|
| Audi. BMW-alternativet till denna var X5 (F15) och den fick jag tyvärr ingen feeling för. Kommer dock garanterat tillbaka till BMW :) | |
|
Lexus! e64 till sc430 och F11 till NX300h. På önskelistan en renoverad e9 3.0 csi -75. EB |
|
|
...är Lexus så bra som det ryktas? |
|
|
Ser färre och färre Lexus. Måste betyda nåt. |
|
| Att de inte passar i Bonus/Malussystemet är den stora förklaringen. Inga plug-in modeller. | |
| Gick från BMW 3-serie -08 till Chevrolet Suburban 2015. Sökte större utrymmen. | |
|
tagge: Då kan man väl säga att du fann vad du sökte :-) Hur funkar Suburban i övrigt tycker du? Jag blir stundtals sugen på någon av de stora amerikanarna som familjebil för att aldrig behöva kompromissa med packningen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.