|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Macan S! | |
| Kör n52 e90 idag inget större bekymmer men jag har haft mer strul med bmw än toyota så ja nästa bil blir toyota troligtvis yaris men det jag vinner mest där är skatt försäkring bensin. Men jag kan givetvis tänka mig bmw igen men tycker för många har problem med kedjor å fördelningslådor. Kommer nog köpa en lexus nångång å se hur dem är tror det är bra bilar | |
| Men en E90 är ju inte direkt en ny bil heller. Lite saker måste man ju vara beredd på då. Inte vad som helst såklart, men många delar behöver ju åtgärdas 10-15 år efter nyförsäljning. | |
| Hade en Audi a4 2004 och efter det en s4 2010 men gick tillbaka till BMW, Audi är fina bilar men lite väl identitetslös. Är det något märke jag skulle kunna tänka mig att prova är det kanske Mercedes men annars är det inte mycket annat som lockar. | |
|
Efter varit uppväxt med bmw och nu ägt olika (3,4,5-series) i 14 år så tog jag steget över till Porsche. Var nyfiken på att prova något annat helt enkelt. Min känsla är att bmw har tappat en hel del av sitt kärnvärde under åren, körglädjen. På plussidan så har, generellt, komforten ökat men kanske då på bekostnad av just körglädjen. Jag betvivlar inte att te x M2 och övriga M-bilar är roliga att köra men jämför en E30 320i med en F30 320i så förstår ni lite vad jag avser och menar. Betydligt skönare att köra men roligare? |
|
|
Man skall nog ha lite tur vilket märke man än väljer,men när det gäller vad som strular minst får man nog titta på bilarna från Asien kanske inte så roliga men dom verkar till att hänga ihop lite bättre.Det största problemet som jag upplever är väl bemötandet idag och det gäller nog verkstäder över lag,än värre verkar det med serviceteknikerna dom verkar till att helt försvunnet,idag heter det väl reservdelsbytare och byter det gör man tills felet upphör, och då kanske man bytat en del som inte var defekt kanske därför blir väl notan lite väl mäktig ibland,vänta bara tills det blir eldrift då lär det bli dyrt. |
|
|
NGA, Varför skulle det bli dyrt med eldrift? Är ju väldigt många färre rörliga delar som kan gå sönder. Min spaning är att folk här är besatta av dåtiden, tycker samtiden är trist och är rädda för framtiden. Ju förr desto bättre? Det går igen i medlemstidningen (BB) också. De flesta reportage handlar om äldre bilar. Alternativt nån ny Alpina-modell eftersom en av skribenterna verkar vara tokig i Alpina... Är väldigt sällan man kan läsa om tester av typ nya 3-serien eller om i4, iNext och allt vad de nya elektrifierade modellerna kallas. Det finns ingen framtidstro helt enkelt. Bara framtidsoro. |
|
| Tittar man på de elbilar som byggts hittills, och även hybriderna, så har de mycket mycket god tillförlitlighet. Inget tyder på att det kommer bli dyrare framöver, bara tvärtom. | |
|
Har haft tre bmw i rad och varit väldigt nöjd med driftsäkerhet etc. Jag tror dock detta blir den sista Bmwn på ett tag. Mest för att de nya modellerna inte känns så lockande helt enkelt. Bmw blir mindre pch mindre Bmw för varje generation känns det som och nu tycker jag det tippat över att Bmw blivit som Audi. Dvs same same vilket är lite tråkigt egentligen... Fick för nån månad sedan prova en tesla 3 (long range) och oj oj oj vilken körglädje! Jag vet inte hur det går för Bmws elbilstrategi men känns som de är sent på det där. Så en tesla 3 eller y känns som logisk nästabil. |
|
|
bluetrain, Även jag har provkört en Model 3. En Performance. Men jag tycker den ser lite tam ut. Visst, kul att (vardags-)köra och sådär men ingen bil jag blir varm i hjärtat av när jag kommer ut på ICA-parkeringen. Hade de bara gjort den lite tuffare så kanske... |
|
|
Jag är inte emot eldrift tvärtom vad jag syftade till var faktiskt en notis om en i USA som tyckte sina nya Mercedes EQC tror jag den heter börjande låta lämnade in den på aukt.verkstad som då ville byta hela drivlinan för i SEK pengar 170000 men det slutade med att kunden lämnade bilen till en mindre verkstad som fixade lagerna i motorerna för 48 000 betydligt billigare det är det jag menade kan bli dyrare eftersom ingen verkstad rep. en motor idag man byter till en ny,dels för att man skall ju också lämna garanti. |
|
| 4dy, du har helt klart en poäng. Den ser lite ut som en bastard av en porsche och en toyota. Så vinner nog ingen beauty contest. Man får ta det onda med det goda. Invändigt tycker jag dock den är ganska lyckat med det avskalade och bra GUI. Naturligtvis inte med samma upplevda kvalitet. Där tycker jag BMW är i en klass för sig. | |
| NGA, har inte Mercedes garanti på motorn? Finns ju ingen EQC som är så gammal att det där skulle kunna hända. Och då börjar jag undra över sanningshalten öht. | |
|
Ursäkta det fel beteckning annars var märket rätt. Länk |
|
| Vilken tur att det där felet hade täckts av maskinskadeförsäkringen i Sverige då | |
|
Kanske just idag nu hjälps vi ju åt alla och fixa det,men jag tror att försäkringsbolagen nog kommer att ändra både på premien och villkor framöver.Men nu kanske inte alla byter bort bilen när maskinskadeförsäkringen gått ut,men skit samma det var ju inte detta frågan gällde för min del kommer det att bli en Mercedes GLA Hybrid när den väl kommer till Sverige. |
|
| Det kommer säkert gå sönder elbilar också framöver. Men att skadekostnaderna skulle bli större än de vi har idag skulle jag inte vara det minsta rädd för. Det är bara titta på de elmodeller som sålt i stora antal, exempelvis Prius. Det är en av de bilar med lägst skadekostnader vi har. | |
| Bodde i usa i vintras och råkade hyra en kia, jag hade ont i ryggen i 2v. Lämnade tillbaks bilen ,och hyrde en x3a istället. Sen blev ryggen bra igen | |
thekinglives |
Mercedes borde väl ta detta på goodwill, är ju inget nytt problem, Länk |
| Hade ( har fortfarande kvar den) en Renault Laguna 3-09. Den bästa bil jag haft! Den har nu gått över 30 tusen mil utan några större reparationer. Riktigt hög kvalitet på den! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.