AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.499

Köpa M2 utan garage?

Sida 1 av 2
Har länge kikat på en M2 men alltid dragit mig för det, pga att jag saknar garage. Hur gör ni? Ställer ni i garage eller på gatan?
Köp det du vill ha, se till så du har en helförsäkring bara.
Alltid bra med garage såklart, gissar att kollat runtom där du bor?
Jag hyrde garage av stadens hyresvärd där jag bor när jag hade en M2 även om jag själv hade en bostadsrätt.
Men tycker inte det ska vara en deal breaker så om du hittat "din" M2 så köp den oavsett.
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Jag tycker också man ska köpa det man vill ha men vara medveten om riskerna och därmed parkera ”så bra det går” med givna förutsättningarna. Typ upplyst och inte för avlägset. Jag har haft ganska fina bilar på gatan och det har överlag gått bra förutom vid ett tillfälle. Så försäkring är givet.
Beror på var du bor, bor du i Sthlm är det bara glömma, man får inte ha nåt i fred i den här stan.
Tack för svaren.

Det som bekymrar mig är färgen, blå, som kommer lysa rejält och troligtvis sticka i folks ögon. Bilen kommer vara helförsäkrad och bor i en mindre stad. Har även inhandlat ett rattlås, som träs över hela ratten. Så skyddas iaf det och airbagen.

Tragiskt att vissa inte kan hålla händerna i styr these days.
42
785
428
Företaget äger min bil😬😬😬😬
Hade själv nog om man skall vara orolig för något mest bekymrat mig för meningslös skadegörelse.
Inte så mkt stöld.

Står ett gäng m bilar och vassare saker för den delen (nya varianterna) utmed gator i Centrum. Så du är inte ensam och det.verka tydligen funka med bara larm. Har inte sett någon med krycka eller anat stöldskydd.
Har klaffat denna bilen och ska strax inhandla den. Dock blir jag sjukt osäker på däcken på denna. Det sitter alltså continental?? Har ägaren bytt till ett par skit däck innan han sålt bilen? Eller har jag missuppfattat det?

Länk
Det är ju friktion/vinterdäck på den.
42
785
428
Kan inte se vilken modell av Continental.

Men Continental sport Contact (tror jag) är väl ett av de bästa prestanda däcken.
Jo. Vinterdäck ja. Men varför säljer man den med vinterdäck under sommaren? Fanns inga sommardäck. Är ju inte optimalt att köra med den hem om det är riktigt varmt ute. Eller ska de gå att köra på sommaren med?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Som Phoenix skriver så syns ju tydligt att det är vinterdäck på. Lägg till i din kalkyl att du behöver köpa däck. Säkert kört samma fälgar året runt, men lite tidigt är det väl att redan slitit ut en omgång sommardäck. Iofs är det en M-bil så den lär ju ha använts...
Tack för snabba svar. Får köpa sommardäck då och kränga på.. Fälgarna var snygga för sommaren :)
42
785
428
Kollade inte bilden läste bara texten. Sorry.

Men verkar lite mysko att det inte finns sommar hjul.

Om så är fallet så får du pruta ordentligt. Ett sett original sommarhjul med däck som matchar bilen går lätt på 40 000.

Sumpade ena fälgen idag. Ca 9 000 för 1 fälg utan däck. Så jag vet.
Ja det är inga små belopp. Får börja med att kränga på sommardäck. Har maskin för det så är inte så omständigt att byta tillbaka i höst.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
428, beroende på vad du gjorde så kan du kanske reparera den och komma billigare undan än att köpa en ny.
42
785
428
@Grelle. Tack för tips och du har du helt rätt. Och det skulle dessutom bli rejält mkt billigare.
Typ 2 500.

Men tyvärr blir jag av med bilen i ca 14 dagar. Och det funkar inte.

Skall kolla med försäkringingen kostnaden kanske tillräckligt hög för att motivera självrisken.?

42
785
428
Xvetlana89.

Kolla dimensionerna på fälgarna.
428: hur menar du?
42
785
428
Jo att det är original fälgarna som de satt på vinterdäck. Då är det ok.

BMWs original vinterhjul är normalt (inklusive mina egna) en klenare och billigare dimension.

Går inte att se på bilderna? Sjukt dålig på detta. Farsan som är mer insatt. Börjar kännas si sådär nu alltså, om jag behöver pröjsa nya däck. Redan slängt in en deposition. Räknade med att sommardäcken skulle sitta på iaf, speciellt för en halv mille. :/
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.