AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
5.435

X5 40i kontra Q7 och Cayenne

Sida 2 av 2
Ah bra tips det sista om sänkningen. X5 är lite småjobbigt annars att tvätta taket. Jag brukar försöka kliva upp med öppen dörr i insteget men kan bli lite småhalt. Ska testa sänkningen nästa gång. Ställer du då i sportläget?

/Anders
RE
80
REG
BMW iX40 MY-23 Sport, Comfort, Exklusive & Innovation. HK, Drag, Metallic och 22".

BMW i3s MY-22
På den undre delen av bakluckan finns en sänkningknapp, den sänker då bilen till det lägsta läget. Observera att det bara funkar när alla dörrar är stängda.

Richard
aha tack, den har jag inte tänkt på, jag har bara använt den andra knappen för att öppna/stänga nedre luckan. Kul att du också verkar nöjd med din bil.

/Anders
To
370
Tobbe330
Skoda Kodiaq 2019
Hur är bagaget på Cayenne (senaste) jämfört med F15 och G05? Tänker då mest på djup och bredd mellan hjulhus snarare än subjektiv uppfattning.
fe
1.671
ferlin
Audi Q8 e-tron
Meckar i en 530xi E61 och en 320d -07 (EPA)
Om du tittar på X5 och Cayenne kanske Audi Q7 kan vara ett alternativ, kan iaf varmt rekommendera modellen. Maken till komfort är svårt att hitta, samma med utrymmen, bagaget är enormt! Rullande förbrukning lägre än min 535d F11 förutom på snabb landsvägskörning. Jag har modellen med 272 hk, ingen raket men rör skapligt på sig, ingen bil man köper för körglädjen men ruskigt behaglig att köra och åka långt i.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Tobbe330>> Om du inte hittar det nån annanstans så kolla Autogefühls recensioner av bilarna så mäter han bagageutrymmena med tumstock så man får en idé om måtten. Dom är långa, så man får spola lite.. :)
Lastutrymmet varierar rätt mycket på Cayenne beroende på om det är en hybrid eller inte. Hybriderna är klart mindre. Är det hybrid som gäller skulle jag lånat hem en Cayenne och se så det funkar för ens behov innan köp. PC brukar vara rätt generösa till detta om det är en seriös kund.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Är det nåt mer än höjt lastgolv på hybriderna, Kristoffer? Fler mått som ändras?

Är samma på X5 också om jag minns rätt att den får lite högre golv på hybriden.
Jag skall låta det vara osagt om något mer än lastgolvet höjs, men den blir rätt trång och har man behov av barnvagn och annat skrymmande skulle jag testat noga innan köp och kanske övervägt en vanlig Cayenne bensin eller en annan SUV utan batterier. Man kan iofs justera baksätet i Cayennen och trolla fram några centimeter men det blir right. Jag var inne på att köp en E-hybrid för ett år år sedan men det föll på lastutrymmet tyvärr. Bilen är annars kalas med fin komfort och stora utrymmen i kupén och väljer den alla dagar framför X5.
To
370
Tobbe330
Skoda Kodiaq 2019
Mitt dilemma är att det ska in en rätt stor hundbur... Beg-marknaden verkar lustig just nu med få objekt och galna priser. Kollar allt möjligt fortfarande. Cayenne, F15, Q7, XC90, Touareg, nya Sorento...
To
370
Tobbe330
Skoda Kodiaq 2019
Kör Kodiaq idag och har varit nöjd även om den inte är så inspirerande. Tills vi skaffade hund tyckte jag bagaget var enormt. Nu med bur är den för smal i bagaget.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.