|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Transocean |
Ursäkta att jag skriver detta Andigo men om 5-serie, Lexus och d y l inte är tysta nog och behöver eftermonterade dubbla rutor och är dessutom dyra; har du testa med vanlig hörselskydd? |
|
Mården - mitt garage är för smalt. Det var en gång i tiden byggt för standard (amazon) jag ska se om jag kan hitta en bil med denna funktion. Transocean - ingen fara, i och med min skada så är det de jag använder i nuläget, öronproppar när jag kör. Hade velat komma ifrån användningen av det då det för det mesta är ett onödigt ont för någon med ljudkänslighet. Men jag kanske får ta och öva i små doser. 5 serien 30d jag testade hade lägsta decibel nivån jag hört på en bil i 70km/h. Det var bara de vindbrus jag hörde som störde. Jag får testa igen och ändra stolen framåt och se om det blir förändring. Jag tyckte om bilens gång för övrigt. |
|
|
Prova hybridversioner för jämförelse. Med isolerrutor fram och utan RFT blir det tystare än det mesta. För den som inte kör mycket på motorväg gör hybriddriften dessutom lite nytta! |
|
| Inbyggda noice cancelling system verkar inte funkar för dig, men har du provat motsvarande hörlurar? Typ BOSE QuietComfort 35 eller liknande? Borde inte göra lika ont rent fysiskt/tryckmässigt i öronen som pluggar... | |
|
Begell - ja! Jag ska testa det! Jsn - har 5 serien noise cancelling? Jag har testat sådana hörlurar, min tinnitus sköt i taket. Har fått förklaring till varför det gjorde det men tyvärr minns jag det inte för tillfället. |
|
|
Tillägg : jag hittade texten som jag fick skriven till mig tidigare på ett annat forum. ” Vad gäller hörlurar med ANC så är det inte ovanligt att de under vissa förutsättningar självsvänger vid infrasoniska frekvenser (< 20 Hz) med i vissa fall mycket höga ljudtryck (lätt att få till i hörlurar) och möjligen skulle detta kunna ge upphov till försvårade problem hos tinnitusdrabbade individer. Fenomenet kan uppfattas som "fladdrande tryckvariationer" i öronen eller som att det nästan slår lock för öronen. Motsvarande problem kan inte uppstå för högtalarbaserade system eftersom ljudtryckskapaciteten är betydligt lägre och dessutom är kontrollsystemen mer genomarbetade. ” och |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.