AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.644

Hånad för att man tar hand om sin bil!

Sida 1 av 2
Hejsan gott folk!

Nu börjar jag bli lite less! =( Jobbade lite med bilen idag, bl.a. dammsugning eftersom bilen ska in på lackförsegling på fredag. Man vill ju ha bilen fin invändigt eftersom det inte blir någon invändigrekond hos firman... Det blir det efter vintern! När jag var klar och skulle gå ifrån bilen för att hämta mattorna som jag hade inomhus går det två ungedomar förbi. Kan höra bakom ryggen att det säger något... Sen hör jag att ena killen säger ganska högt: -Å SÅ TVÄTTAR HAN BILEN IGEN... Å SÅ VARJE HELG! Fick som en kall isrand på ryggen när han sa det. Jag minns nämligen i somras att samma grabbar hade gått förbi när jag tvättade bilen på gatan. Då viskade de bakom ryggen på mig, men jag hörde då me. Typ: -Hur orkar han tvätta bilen hela tiden... Nu var det ju så att denna gången tvättade jag inte eftersom det ska regna vilken sekund som helst och ändå håller de på å hånar en. Blev lite arg faktiskt. Om jag hade hunnit skulle jag fråga vad problemet är. Vet att det e en granne å hans polare (ett år yngre än mig) som håller på så. Det var hans polare som gick förbi idag.

Men nu undrar jag såhär... Ska man inte ens få ta hand om sin bil utan att bli hånad? Jag tvättar bilen i regel en gång i veckan eftersom jag tycker om när den e ren. Känns liksom bra och man känns skönare att köra. Vad e egentligen problemet. E folk störda i huvet eller? Måste folk lägga sig i allt man gör? Ska de få bestämma när man ska tvätta bilen? Jag blir faktiskt lite arg! Ska man bli retad/mobbad för att man e rädd om sin BMW? Många gånger som de har gått förbi så har jag inte ens tvättat bilen... *suck*

Vad tycker ni? Har ni varit med om liknande? Skriv gärna!

Tack på förhand!
Nä, nu e det dags för lite plugg...

Ha det bra!

Mvh Tobias
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Bara att ignorera de omogna och avundsjuka tölparna! Tycker att man ska vara stolt över att vara rädd om sin bil och att man tycker om att hålla den ren och fin. Skratta åt dem bara, för att de inte förstått värdet av att ha en ren och fin pärla!

Den enda som brukar mobba mig för min kärlek til bilar är min flickvän....men jag tar inte åt mig så mycket ;-P

Med vänlig hälsning
//Kalle
______
Länk
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Häng inte upp dig på det. Ta det som en komplimang. De märker att du tar hand om din bil och, handen på hjärtat, visst verkar vi väl kanske lite korkade, i okunniga folks ögon, som lägger ner många timmar i veckan på att få våra bilar så fina vi kan. Man kan ju då ifrågasätta vad de gör som är så mycket mer konstruktivt under tiden du sköter om din pärla.

Jag tror dock att du och jag är i mycket gott sällskap av många likasinnade.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Varför orkar bryr du dig i huvudtaget?
Tack för er förståelse... =)

Acey... Jag bryr mig faktiskt inte speciellt mkt... Men jag blev lite sur idag då de höll på å tjatade när jag inte ens tvättade bilen... Jag vet att dem där grabbarna inte har ngt liv iallafall =)

Mvh Tobbe
wa
802
wath
Volvo V70 T4 -16
Jag kommer inte ihåg när jag tvättade min senast, kanske var när jag bytte olja...i slutet av augusti
Fy på mig!

---------------------------------------------------
Länk
Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
Antar att de inte hade egna bilar d killarna...eller??

----------------------------
Finns på icq: 60288954

"BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den"
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Var och en gör som han/hon vill. Men även jag har faktiskt fått höra från min farmor om jag inte sliter ut lacken:) Fortsätt i samma stil Tobbe, man blir alltid lycklig när man möter en nytvättad blänkande BMW.

//Robban
BMW CS #4729
Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tobbe: Tur att du iaf är väl medveten om det :) Jag skulle personligen tvätta bilen ännu oftare bara för att retas. Fast man kanske får passa sig vad man säger annars har man väl dörren insparkad en vacker dag :(
Jag förstår inte heller vad som är problemet.
Alla har väl välstädat hemma??? Då är det ingen som gnäller för att dammsugaren dundrar fram ett par gånger i veckan.
Om man ser det så, så tror i alla fall jag att det läggs mer städ/tvättid i hemmen än på bilen / månad.
Skillnaden är att det inte är någon utomstående som märker att det städas då.
När man putsar på bilen så är det många som ser det.

Mvh.
Micke Olsson
-RW-
jag brukar inte tvätta bilen så värst oftas på sommarn, däremot en gång i veckan på vintern. (salt fräter).

den är inte ens tvättad på bilden här:(
Länk
Richie L
Äh bry dig inte om snacket. Tvätta så mkt du vill.
Helst lite till för att retas ;)

Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet!
Det är inget fel i att ha hand om sin bil !

Bara för att man sen tvättar den lite oftare än alla andra, som kanske inte bryr sig om att all skit sedan bilen var ny sitter kvar..låt dom hålla på, det har du igen sen när du kan glida förbi deras sönderrostade vrak med din glänsande bemmer :)
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Avundsjuka är bästa beröm. Eller hur?

F.ö: hur många är det på forumet som dammsuger hemma två gånger i veckan? Inte jag i alla fall.

;-)

My Bimmer is my mistress
Cabrio
Att man som stolt BMW ägare vårdar och sköter sin ögonsten är ju fullt förståligt, även om man ses som en idiot som putsar och gnor varje helg.
Men sen har man ju en ren och fin bil utan hemska rostskador, då kan man njuta när individerna ifråga åkerförbi med kexiga och fallfärdiga bilar. Sen har dom mage och ställa kommentaren: -Hur har DU råd att ha en ny BMW.
Har ju en 93:a, så splitter ny är den ju inte men den är vårdad med kärlek så det ger sig tillkänna på skicket.
Så Tobias-320i "Keep up the good work"

<=============================
Länk
Mvh Tobbe 325 Cab 93
Ek
539
Ekman
BMW 325 CSL 88
BMW 635 CSI 84
Varje vecka på fredag när bilen ska tvättas går ALLTID mina grannar förbi o tittar lite fundersamt samt att kompisarna ALLTID säger "du kommer tvätta sönder bilen" men tittar man på våra bilar vi som sköter dom och andras ser man klart skillnad =)

BMW 325 TIC under konstruktion
ICQ#126319414
Skönt att folket här förstår sig på mig =) Jag fattar ändå inte varför folk måste kolla snett på en bara för att man tvättar bilen en gång i veckan. Morsan brukar också säga: Du kommer tvätta bort lacken... Men där e det ju brist på kunskap eftersom lacken inte påverkas alls om man tvättar. Däremot om bilen får stå i ur och skur och blekas av solen etc, så skadas ju lacken. Att tvätta bilen e ju samma sak som att sköta om en båt t.ex. Finns ju massor av folk som står vid marinan och sköter om sina båtar och folk tycker inte det e underligt. Nä, tror nog att de flesta e avundsjuka på att man har en fin bil...

Tack för er sympati! =)

Mvh Tobbe
Richie L
Tobbe

Tror du har helt rätt. Avunsjukan har visat sig
ihen tyvärr.

Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet!
st
758
stimpenbmw2
528i E39 -98
haha känner igen det. jag tvättar bilen hemma hos min pappa. där e en granne som varje gång han går förbi och jag tvättar bilen så e det typ. ja snart e där ingen lack kvar etc etc.

sen är det ju en annan klassiker som folk drar då de går förbi.
"kan du ta min bil nu också när du ändå håller på?"
vet ej hur många gånger jag hört den meningen. hehe
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Jag har ett patentsvar som alltid får grannarna att tystna på frågan om man kan ta deras bil på en gång. Visst 300kr och den blir som ny. Då får man tvätta bilen ifred och slippa jantelagen. Eller så lämnar man in den och slipper se ngt alls:))
Mvh
Asken
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
*s* det ska jag komma ihåg när nån av mina grannar kommer o säger ngt... ;)

Har varit o hämtat bilen från Ditec och den blev FIN! Dessutom har de ngt som kallas GLASTEC, en behandling som gör att rutorna hålls renare och att regnet liksom försvinner, och att man inte i samma utsträckning behöver använda vindrutetorkarna. Får väl se, så småningom hur det funkar;) Jörgen var hursomhelst en trevlig prick att ha att göra med! Tack Asken för tipset!

*Best Man Wins*
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.