|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Tycke och smak. Jag är beroende av svart innertak! Det ljusgrå gillar jag inte alls då jag tänker på sjukhus. Gillar sen hela M sport grejen så kör alltid på det | |
|
Känn efter, jag satt också och funderade länge innan jag köpte min 318d xdrive men M-sport tilltalar inte mig, den ser ut som äldre M-sport i formerna, prisskillnaden var ju inte speciellt stor då jag köpte förra året. Sen är det ju enkelt att byta kjolar om man som i mitt fall jobbar med bilar, och dessutom känner lackerare, så vinge har jag fått dit men skippar M-paket. Jag utgick istället efter att hitta en svart med svart/röd inredning samt sportstolar, rattvärme etc då jag vill åka bekvämt. M-sporten är ju ändå för hög för att det ska vara snyggt så en sportline med sänkningssats är ju lägre än en m-sport som är orginal, tog väl ca 2-2,5tim att byta alla 4 fjädrar. Kör med denna året ut sen siktar jag på en med större motor 👍 Och då blir det samma sak, hittar jag en bil som stämmer in på mig spelar det mindre roll om det är en m-sport eller sportline. |
|
| X-drive är högre oavsett paket. RWD blir lägre med M-sport. Stor motor och M-sport är annars ett alternativ 😂 | |
|
Du vill åka bekvämt men sen monterar du sänkningssats? hmm En GT är hög i dess natur, så det höjda x-drive chassit tycker jag faktiskt inte spelar så stor roll som på en vanlig 3 eller 4-serie. |
|
|
Bekvämt betyder inte att jag vill åka pickis 😉 Nu är det ju vanliga fjädrar från H&R och inte coils i botten vi talar om. |
|
|
Ska åka i helgen eller nästa och provsitta lite bilar och känna mig fram. Ifall det blir sportline så hade jag aldrig orkat sänka, kan tycka att det är skönt att bilen är lite högre. Lättare att ta sig fram här uppe i norra Sverige ;-) Jag tar in alla råd jag fått, i slutändan kommer det handla om vilken bil jag först hittar som jag är nöjd med till ett bra pris lutar det åt✌️ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.