|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Mackan// Skönt att du tar motorbytet med glimten i ögat! /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk 1600/2-renovering... |
|
|
Min gamla 323i -79 gick perfekt. Inte ett fel nån gång. Men när jag sålde den och köpte en E28 M535i -85 så fick jag lite krångel. Ett motorras. Men det var p g a att förra ägaren PULskruvat. Så det fick väl gå då. Men efter en ny motor så är det inga bekymmer med nåt, bortsett att mina bakdäck brukar ta slut. Men sånt händer. MVH Morgan. Länk |
|
|
Hej! Jag har haft min 320i touring -98 snart i två år och kört 5000 mil (Den hade gått 6000 mil när jag köpte den). Spindelleder samt en stötdämpardamask är allt som bytts än så länge, båda på garanti. Jag förmodar att jag har en del grejor i hjulupphängningarna som behöver bytas under det närmsta året. Kanske sätter jag också på nya stötdämpare. Det mesta i en sådan här E36 av sen årgång måste sägas vara rätt felfritt (som man också säger i tyska tester)!! Det enda som jag vill kommentera är BMWs kombilösningen för E36 som jag inte tycker är så väldigt genomtänkt! Speciellt tycker jag att balken bakom baksätena är en rätt eländig och risig konstruktion. Jag vill dock inte vara utan kombiutrymmet eftersom utrymmet i sig ofta är guld värt. |
|
| efter ca:970mil varav 300mil som jag själv har kört så det enda som inte är perfekt, vänster backspegel sitter något lösare än den högra. Tänkte lämna in den senare..... | |
|
Hej! Höger elhiss fram hissar fel ska demonteras snart. Elmotorn till nackstödet förarplatsen bara "klickar", ska bytas. Ny bakre ljuddämpare behövs. Oken var hyfsade men satte på 750's ok, ventilerade skivor fram. Jobbigaste problemet är att det kommer in vatten i reservhjulsbaljan. Om någon vet lösningen på detta får ni gärna maila ifall jag missar det här på forumet. Detta är vad som hänt på ett år, ca 6000 mil. Tycker inte det är så farligt även om det kanske har varit ett "service år". Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
| Slavcylindern bytt, inget mer. | |
|
har bara haft bilen i 2-3 månader, den funkar skitbra! följande har jag gjort sen köpet: x Bytt torkarbladen (idag!) 100 kr x Nytt instrumenthus 500 kr x Dimljus fram 1400 kr x Vinterdäck 1600 kr detta är vad jag kan komma på för tillfället..under året skall jag skaffa färg så att jag kan ersätta den fula rostskyddande inkagula färgen på frontspoilern med alpeinweiss :) sen har jag lite lite lite ytrost i dörrgången på förarsidan samt vid vänster fönsterlist bak som skall åtgärdas. Annars är det väl det vanliga..tvättning och dammsugning samt tankning :) "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
|
just det, en sak till! skall även köpa lite motorolja och fylla på så att "Motoröl" lampan i checkkontrollen blir nöjd och slutar lysa... "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.