|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Då är det bara att vara inställd på att leta länge. Ibland står stjärnorna rätt och man har tur. Men var beredd på att den dagen kanske aldrig kommer. | |
|
Det står i annonsen bmw us radio samt att den är importerad Den är inte deutsche fahrzeug dvs tysk såld bil |
|
|
Smakar det, så kostar det :) Du får vad du betalar för |
|
| Jag är så inne på att hämta en bil från Tyskland med dem tillval jag vill ha... gäller bara att hitta en bil inom min budget nu haha | |
| Räkna med ca 8-10 papp med att ha bilen "klar" här hemma | |
|
Bara att hämta bilen i Tyskland är en upplevelse, då passar du på att köra inom Bordershop på vägen tillbaka :) Jag minns våren 2011 när jag hämtade min M3 cab 2006 INDIVIDUAL på BMW München Niederlassung, då passade jag även på att besöka bmw welt och bmw museumet, då låg euro kursen på 8.75 kr Nu i höstas när jag köpte 130in så låg den på 10.50 något |
|
| Med tanke på eurokursen nu kan du tänka att Tyskland har större utbud på att hitta rätt bil snabbare, men den kommer inte vara billigare. | |
|
Ja ändå sjukt hur euron har skjutit i höjden senaste åren... Sen så trodde jag ärligt talat att bilarna i Tyskland var något (ännu?) billigare än vad de verkar vara nu när jag kikar på dem. Men det är nog bara att det är mycket större utbud i Tyskland |
|
|
Det är inte EUR-kursen som har ”skjutit i höjden” utan svenska kronan som av olika skäl har rasat mot i stort sett alla andra valutor. Detta märks ganska tydligt just på beg. marknaden då det flödar ut bilar från Sverige. Känns som att du behöver öka din budget ganska rejält om du ska hitta något ”roligare” |
|
|
Får se vad det blir för mig snart då.. Om någon av er råkar hitta en bil som är runt 100k-120k så får den jättegärna dela med sig länken här :) |
|
|
@b.m.werke -- det var alltså e82, en coupé, jag rekommenderade, inte e87. /M Mina bilar: Länk |
|
|
@tegel Ja precis jag förstod dig. Jag skulle dock föredra att ha fyra dörrar av praktiska skäl. Därför jag lutar mest åt en e90 :) |
|
| För er som kan detta med bilimport bättre än mig. Det står att momsen i Tyskland är 19% (att jämföra med svensk moms på 25%). Men priserna man t.ex. ser på mobile.de, är det inkl. eller exkl. tysk moms? Någon som har koll? | |
| Du betalar ingen moms överhuvudtaget på bilar som gått mer än 600 mil eller är äldre än 6 mån | |
| Med andra ord, momsen är inräknad | |
| Exakt vad jag ville höra! Tack :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.