|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej, Har ägt en e87 120i-07 M-Sport både ut- och invändigt över ett år nu och känner att det är dags att byta bort den mot en lite roligare bil runt/under 100k (mellanskillnaden runt 40k då min bil är nog värd runt 60-65k nu). Min e87 har gått 14000 mil och inga större problem alls med bilen. Vad har ni för förslag på BMW-modeller inom den budgeten och som ändå inte gått så himla mycket? | |
| 325 e90. Kanske LCI ryms i budget eller Z4 - 03, passar in. | |
| Gärna att jag hittar 325 e90 LCI inom min budget men känns som att de flesta har gått minst 20000 mil för det priset.. | |
|
Du har redan en rolig bil! Kanske du hittar en e82? Jag gick från 120d 5d till e82 och det var faktiskt ett stort steg i ’glädje’! Har haft den i snart åtta år nu. Annars är väl Boxter/Cayman nästa naturliga steg. /M Mina bilar: Länk |
|
|
Jag sålde båda mina bilar, (inom loppet av 2 veckor) M3 cab E46 2006 INDIVIDUAL SMG och 120iM-2008 bensinare manuell, och köpte en 130 e87 2010 LCI manuell, strax utanför för Bremen Riktig gokart känsla, och ett leende på läpparna varje gång när man sätter sig i den Det hade jag iofs i M3an oxå:) , men det är 2 helt olika bilar Jag kan rekommendera 130, men dessa växer inte på träd precis, inte ens i Tyskland Tog mig några månader innan jag hittade en som uppfyllde alla mina krav |
|
|
@tegel Din e87 ser exakt ut som min bara att min är pre facelift. Men jag vill så gärna komma ifrån "hatchback"-känslan och skaffa en sedan nu... @Bianca 130 e87 är extremt roliga bilar och väldigt sällsynta som du säger. Såg en häromdagen här jag bor..ekade i tunneln när föraren gasade haha Hade varit så himla najs att hitta en e90 325i LCI med iDrive och M-sport men de är också rätt sällsynta tyvärr |
|
|
Min pärla Länk Något i denna stilen du är ute efter Länk |
|
|
Din 130 var fan läcker! Kanske en dum fråga men är det original iDrive system?Importerad ifrån Tyskland eller? Jag vill helst ha en e90 LCI M-Sport både ut- och invändigt med iDrive system och vitt eller rött läder... rätt så specifika krav, vilket gör det ännu svårare att hitta "min" bil... |
|
| Fast de här gråa säten var helt underbara i e90:n.. aldrig sett den färgen innan! | |
|
Tack, ja det är original idrive navi professional hårddisk cic CIC (nya interfacet på navin) kom hösten 2008 Jag köpte den strax utanför Bremen i höstas, endast 2 ägare (inom samma familj sedan bilen var ny, och endast servad på aukt bmw verkstad |
|
|
Väldigt snygg bil! Hoppas den fortsätter erbjuda dig körglädje! Men en fråga om importerade bilar. Om jag nu köper en e90 från Tyskland och sen vill sälja här i Sverige inom 3 år säger vi, hur svårsålda är egentligen bilar som inte är svensksålda? Jag tänker bara om priset i så fall skulle gå ner snabbare än en svensksåld bil. Har ingen erfarenhet av importerade bilar nämligen |
|
| Om du köper en bil i 100' klassen och säljer den om 3 år så kanske den ligger runt ~50'. Då är nog fokuset primärt på skicket, däcken, skatten är betald m.m. Då spelar det nog ingen prisavgörande roll om den är import eller svensksåld. Det förutsätter att dokumentation osv finns. | |
| Om du konverterade mitt "325 E90, kanske LCI" till "325 E90 + LCI + M-sport + Navi + låga mil" så får du nog vara beredd att höja budgeten. | |
|
@Grelle Jag tror inte det hade gått ner nästan 50k på 3 år så länge inte jag kör sönder bilen och lägger på en massa mil. Jag skulle nog säga utifrån egen erfarenhet att om jag köper en bil runt 100k och lägger på 4000 mil och 3 år så kanske jag säljer runt 70k minst. Så frågan för mig är om jag kanske hade behövt sälja för ännu lägre just för att bilen är import. Angående önskemålet om e90:n.. tycker bara navi och M-chassi ger så mycket mer körglädje och premiumkänsla |
|
|
Exakt hur värdet slår kan vi ju endast spekulera kring. Sköter du bilen bra och använder den lite så sänker det ju värdet mindre än om rosten kommer, milen ökare och du inte byter ut slitdelar osv. Men skillnaden mellan 70 och ~50 är ju inte direkt astronomisk. Jag förstår att du vill ha navi och M-sport, men min värdering hade inte de kraven inbyggt i sig. Högre krav ger högre pris. Så är det såklart. |
|
|
På tal om bilar och importbilar framförallt så hittade jag denna imorse Länk Dock säger säljaren att den är frontkrockad och man har därför bytt hela fronten UTAN papper på vad som egentligen är bytt och vem som har skött arbetet. Denna bil hade varit perfekt annars även om den låg lite över budget... |
|
|
USA import!! Leta vidare, hade inte ens velat ha den för 50 papp |
|
| Länk | |
|
@Bianca Menar du att bilen jag länkade till var importerad från USA? Ser inte att det står i annonsen. Bilen du länkade till var precis tagen ur en dröm! Den har verkligen allt! Men fan 200k för en 10 år gammal bil... vilka höga priser :( |
|
| "Det finns inga gratisluncher..." =) | |
| Vill ha en billig lyxig lunch haha... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.