AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.807

Strålkastare felar på F31 2012

Sida 2 av 2
bl
2.294
blixten
325i -88
Det trista är att kunden inte sällan är smartare än verkstaden, men får betala för den tid som verkstaden gör fel.
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Ja det är tråkigt att man måste ha koll på allt själv.

En annan sak som inte har med detta fall att göra men irriterar mig är alla ggr jag mötts av en representant för en verkstad som har som standardfras ”det har vi aldrig hört talats om”. Och vid flera tillfällen har jag haft bekanta som haft samma typ av fel som anlitat just de verkstäderna.. Men minnet är visst kort.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Det som ändå får ses som lite positivt är väl att verkstaden var ärlig och erkände att det inte var lyktan som var trasig utan (det billigare) kablaget och att var öppna med det och att de tog ansvar för detta.

Hade verkstaden velat köra en riktig fuling hade de hävdat att både lyktan och kablaget var trasiga...svårt för kunden att bevisa att så inte var fallet...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
50
811
50+medbmw
X2 20d xdrive -18
Z4 3,0si Coupé -07
L G LP-560-4 -12
Vi fick ny strålkastare i onödan men vad gör det när BMW bara blåste TryggHansa. Det är skrämmande hur de beter sig, tom märkesverkstäderna.

Om jag var du så skulle jag ta med denna tråd till Bilia och kräva att de bjuder på felsökningsavgiften. De hade faktiskt inte rätt om felet så du borde slippa den.

Hade jag varit Bilia så skulle jag skämmas och ta betalt.

Bra att det löste sig hyfsat billigt men hade du gått till en bilelfirma hade det nog blivit billigare.
lt
15
ltfrebac
BMW 520dT Xdrive 2014
Lite mer detaljer kring kabelfelet skulle vara trevligt. I denna tråd är det två st som haft samma fel (kablage). Är det sista dm närmast strålkastaren dom reparerat?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.