|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Mycket finns som tillval, men man har sälllan alla tillval... :) | |
|
Men om bagageluckas låses upp (typ som när man trycker på knappen under handtaget) ska den inte öppna då? Risken finns ju annars att man låser upp bilen med "fel" knapp och kör iväg med bakluckan olåst. Jörgen |
|
| Kolla i bilens utrustningslista, om du har automatiskt baklucka borde det stå. | |
![]() 940 E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic
F36 420xD -16 (N47D20) Sparkling Brown Metallic |
Elektrisk baklucka är väl standard på 4-serie? Om du håller i bagageknappen på nyckeln lite längre borde luckan gå upp hela vägen. Man kan koda olika alternativ för bagagsknappen på nyckeln samt i kupen. Jag har tex kodat så att luckan även går att stänga med nyckeln. Någon kanske har kodat bort att luckan åker upp vid längre tryck på nyckeln (brukar vara standard). |
|
Utrustningslista? Ser man det på displayen i mitten? Jörgen |
|
|
Länk Skriv in de sista siffrorna i ditt VIN (chassinr) så får du ett utdrag vad bilen har för utrustning från fabrik. Hur är det på 4-serien cab? Kan man öppna taket med fjärren som standard? Genom att hålla in öppnaknappen tillräckligt länge. |
|
|
Du kan öppna bagageluckan med nyckeln men den kommer inte att fällas upp helt utan bara "släppa" på låset. Det går inte att öppna taket med nyckeln heller, det är en option och ej standard. |
|
|
Trevlig länk Grelle. Den genererade fler frågor. Vad betyder detta P337A M Sports package S704A M Sports suspension S710A M leather steering wheel S715A M Aerodynamics package och S465A Throughloading system och detta S850A ZUSAETZL TANKFUELLUNG EXPORT Kan man också se någonstans hur mycket vagnskadegaranti som är kvar? Jörgen |
|
|
@Krassegrand, jag tror följande: 337 - M-sport komplett paket 704 - Sportigare fjädring, möjligtvis sänkt 10mm - Ingår i 337. 710 - M-sport ratt - Ingår i 337. 715 - M-sport exteriöra detaljer såsom sportigare stötfångare mm. - Ingår i 337. 465 - Armstöd i baksätet med öppning till bagage för möjlighet att frakta skidor eller långa brädor. 850 - Lite mer bränsle i bilen från fabrik för att kunna köras i hamnar vid omlastning osv. Vagnskadegaranti är 3 år från första registreringsdag. |
|
|
Exakt! Någon vagnskadegaranti finns alltså inte på en årsmodell -15 så jag hoppas du fixat helförsäkring själv om du önskar det. |
|
|
Oups Då kanske jag ska kontskta försäkringsbolaget. Tack för hjälpen. Jörgen |
|
|
Jag kan både fälla upp och ner taket med fjärrnyckeln på min F33:a, men jag måste stå nära bilen.På E93:an går det bara att fälla ner taket med fjärren, men då också på håll. Vet ej om detta är standard eller tillval, då jag inte köpt någon av bilarna nya. BMW CS #5206 |
|
|
Elektrisk stängning av bakluckan på coupé finns inte ens som tillval. Öppning har väl alla bilar. Antar att det är samma på cabben? Dock fotsparksöppning när den nu vill fungera:( |
|
![]() 940 E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic
F36 420xD -16 (N47D20) Sparkling Brown Metallic |
428 elektrisk stängning av luckan finns nog inte som du säger som tillval pga säkerhetsskäl men det går att koda. Både stängning via nyckel samt stängning via knappen i kupén. Fungerar på min 420xd GC. Öppning via nyckeln ingår i grundkonfigurationen. |
|
Jag provade idag att hålla kvar knappen intryckt när jag låst upp bilen och då gick rutorna ner och jag hoppades att taket skulle packas ner i bagaget men det gjorde det inte. Jag lär mig så sakta. Jörgen |
|
| Grattis. 👍👍 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.