|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Idag ska jag bli BMW ägare. Länk Hoppas att det ska gå bra. Vi hörs Pensionär sedan 2017 | |
| Kul! Du kommer nog få en underbar vår med taket nere! :) | |
|
Bilen står på infarten och jag har tillbringat kvällen med att kolla instruktionsboken. En sak jag undrar är om minnet för stolarna. Det jag hittade i manualen är att de kommer ihåg beroende på nyckel (fjärrkontroll) men det ser ju ut som att de 3 knapparna är för att välja minne (det funkar) och lagra läge. hur funkar detta och tappar den de minnena när man låser? Hoppas på fint väder idag så ska vi flasha lite. Jörgen Pensionär sedan 2017 |
|
|
Din nyckeln kommer ihåg läget stolen hade sist nyckeln användes och justeras tillbaks till det läget bär du låser upp, även om någon annan använt bilen med annan nyckel. Minnet i stolen 1-3, återställer till det lagrade minnet för respektive knapp oavsett vilken nyckel som används. Bra om du lånar ut din nyckel till någon annan. Då kan du ha dina inställningar kvar på någon av knapparna. **BMW-ägare i 40 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
Jag hittade i instruktionsboken hur man aktiverar funktionen. Jörgen Pensionär sedan 2017 PS Kan man inte lägga in bilder i svaren? |
|
|
Tjusigt! En för mig ny färg som ser härligt somrig ut :-) Att åka öppet är underbart. Niklas Fransosen |
|
|
Jo det är trevligt att åka öppet. Vi bytte in en Smart Roadster (Light) som ju har en avtagbar hardtop men med mina 185cm blir det lite blåsigt i pannan, jag hoppas att det funkar bättre i denna BMW. Färgen heter Melbournröd met Jörgen Pensionär sedan 2017 |
|
| grattis! | |
|
En tråkig sak dock. Vi hittade lite små skavanker (lackskador) men det viktigaste, som jag ser det, är att det är en spricka i strålkastarglaset. Det måste väl fixas så att det inte kommer fukt i Xenonljuset. Jörgen Pensionär sedan 2017 |
|
|
Sprickan i glaset var ingen spricka! Det ser bara ut så om man inte tittar tillräckligt noga. Jörgen Pensionär sedan 2017 |
|
|
Jag kom på en sak idag. Jag har inte sett något reservhjul. Om det inte ska finnas då ska det väl finnas något punkteringskitt, eller? |
|
|
Antagligen RF däck? |
|
|
RF-däck? Och var finns det? |
|
|
Run flat däck. Man kan köra med punka ett litet tag med dessa. Och då behövs inte redervdäck eller lagnings kit. |
|
|
Aha Förstärkt så att man kan köra på ett punkterat däck? Jörgen |
|
|
Yes så funkar det. Var det en 428 du köpte ? |
|
| Ja en 428i | |
|
Kanon bil! Har själv haft en fast en coupe och var riktigt nöjd. Pigg och agil trots/eller pga 4a dvs lätt i nosen. Kör själv nu 440 men här krävs mkt mer effekt för att det skall bli lika kul. |
|
|
Det är, typ, punkteringsfria däck. Såhär står det på sommardäcken <a href='Länk Såhär står det på vinterdäcken.[url=Länk Hmm Länkarna funkar inte. Det står RSC på sommardäcken och Run Flat på vinterdäcken. |
|
|
Jag köpte en likadan bil som du har, i somras, en diesel dock, och är jättenöjd. De sista 9 åren har jag kört föregångaren, 320 E93, det är lätt att vänja sig. Köpte även en bil förra veckan, men ingen BMW denna gång, utan en gammal amerikansk. BMW CS #5206 |
|
|
Jag har märkt en sak, bagageluckan kan man låsa upp med nyckeln men det känna som att den också ska öppna. Har jag rätt i min känsla? Jörgen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.