AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.819

Köpa rätt broms kit - 525dx F11 2012 LCI

Sida 2 av 2
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Behovet kanske inte finns rent tekniskt men man bör jämföra samma saker för att få en korrekt prisbild.

Sedan finns det en teknisk aspekt till och det är den ofjädrade vikten - det är positivt att ha så låg ofjädrad vikt som möjligt ur flera perspektiv, både prestandamässigt men även komfortmässigt t ex.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Mr
44
MrNiklas
525d Touring -13
Då har jag fått svar från BMW:
Fram: 348X30, Bak: 330X20

Vet inte om det är ALLA 525d men lägger ut det här ändå ifall det hjälper andra med samma fråga.
Mr
44
MrNiklas
525d Touring -13
Vilken jungel detta var. Att hitta bromsarskivor som är av stål/alu OCH 348mm diameter OCH 30mm tjocklek verkar ju vara helt omöjligt. Vill bara ha nån som säljer ett original eller likvärdigt kit, material och dimensioner.

Majoriteten verkar vara gjutjärn. Hittade stål/alu från Brembo men då är tjockleken 36mm och antar att deras belägg är vardera 3mm tunnare för att kompensera för tjockare skivor för att passa med bromsoken men jag blir ändå nojjig att det inte skall passa och verkstan skall ringa och säga att det jag köpt inte passar och bilen står nu fast på lyften.

Snart är det slut på hår att slita i. Börjar överväga att blunda och skriva under offerten från verkstan istället så får de slänga på de gjorda av typ guld.
FA
1.429
FAF
X4 30d -16
inte så knöligt tycker jag, slog in numret från realoem 34116775277
(bmw 34116775277)
och hittade det här:

Länk

finns dom här t.ex på den sidan, tog bara en som exempel:
Länk

bara att göra samma med bakskivor, där finns bara en variant:
Länk

BMW 34216775287

FAF

Mr
44
MrNiklas
525d Touring -13
Ja man kan väl beställa varje del för sig. Men ett helt kit hade varit enklare för att slippa flera fraktkostnader. Är det en standard på alla bromsbeläggsgivare/sensorer så man vet att de funkar ihop med beläggen man köper.
Mr
44
MrNiklas
525d Touring -13
Också värt att notera, jag kontaktade Getech om de olika skivorna i deras utbud, allt är gjutjärn. Ingen med aluminium i mitten. De kunde fixa detta men kostnaderna skulle bli mycket högre (sa de), dock specificierade de ej exakt hur mycket mer.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.