AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
7.315

Specifiserad räckvidd 330e? -2019

Sida 3 av 3
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Hur stor del av den sträckan var på bensin kontra el?
Noterade inte det. Ett par tre mil kanske på el resten bensin.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Okej, så den drog ca 0,7 l/milen vid körning på bensinmotorn.
Japp blev ungefär det på enbart bensin.
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Vilken väg tog du linken och vad var snitthastigheten?
Essingeleden, E4 till Töreboda (120km/h) sedan via Bollnäs och Järvsö.
Noterade inte snitthastighet. 85 kanske.
Det borde helt klart gå att komma ner i förbrukning i den nya 330e vid långkörningar utan laddning.

Jag har loggat varje tankning på min F30 330e sedan den var ny. Den drar 0,60-0,62 vid körning på lands/motorväg i hyfsat laglig fart utan laddning. Går att komma ner lite till om man anstränger sig.
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Är också av uppfattningen att förbrukningen bör gå ned en hel del vid sån körning. Jag har åkt samma sträcka med min 335:à och noterar mellan 0,69-0,73 beroende på väder och trafik. Snittfart då ca 95 km/h.
Åkte Ljusdal-Hudiksvall-Stockholm idag. -3 grader vid avfärd och +3 vid ankomst.
3 personer i bilen och fulltankad vid start.
Mycket lugn körning.
Visad förbrukning på displayen 0.67. Medelhastighet 86km/h.

Pa
11
Pattedala
330e - 20
Det har gått sådär halvbra idag för mig med min bil, uthämtad 1/11.

Idag på morgonen när jag kom in i garaget o skulle köra ut bilen så stod den och pep inifrån. När jag sätter mig i bilen så har jag felmeddelande om kompatibilietsfel i media displayen.
Tjutet fortsätter, men det går att köra bilen. Dock är både instrumentpanel och Hud helt svarta/döda. 3 lampor på instrumentpanelen som inte är en del av det digitala - lampa för belysning och antisladd blinkar disco.

Så bilen blev idag hämtad av bärgare hemifrån uppfarten efter samtal med BMW Assistans. Vill helst inte köra med den, dels vet jag inte vilken hastighet jag kör i eller vad som funkar eller inte funkar.

Troligtvis något elfel, återstår att se hur lång tid de tar innan man får bilen igen.
Åkte Ljusdal-Hudiksvall-Stockholm idag. -3 grader vid avfärd och +3 vid ankomst.
3 personer i bilen och fulltankad vid start.
Mycket lugn körning.
Visad förbrukning på displayen 0.67. Medelhastighet 86km/h.

Trist Pattedala, hoppas det löser sig snarast.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.