|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Skillnanden är att vi litar på Asken, Tommie och vad dom nu heter.... ---------------------------------------------------------------------------- Min E30: Länk |
|
X. |
Ja, men spammare använder vanligtvis program (s.k. "robotar") som kravlar runt på nätet och scannar av sidor efter mailto: och snappar upp adresser den vägen. |
|
Fastnade för sidan långt innan jag skaffade min BMW. Sidan är svårt bra och genialistiskt uppbyggd. |
|
|
Siten är mycket bra avskalad och clean, inget onödigt bjafs som saktar upp nedladdning. Helt enkelt funktionalitet. Tacken går till bla Tommie som specialbyggt detta vi andra, bla jag enbart fyller på med information. Asken |
|
|
En sak som inte är bra med siten: beroendeframkallande!!! Man sitter här för mycket så tjejen blir lite less men sidan i sig är helt kanon...! Diesel-räsern |
|
|
Nämen vad trevligt, de flesta verkar tycka precis som jag:-D! Allvarligt talat, det var precis vad jag ville få fram. Jag vet ju redan att i princip alla gillar sidan, men nu fick man ju lite mer uttömande svar om intrycken. Och Frisen+Johan B, nog är väl denna tråd ganska BMW-relaterad? let the Best Machine Win! |
|
| Jag vet folk som köpt sig en BMW delvis p g a denna utmärkta sida. Andra "roliga" bilmärken (finns det?) ratades eftersom "det finns ju fan ingen bra sida där man kan hänga". Och jag förstår tankesättet, även om man ska köpa den bil man själv vill ha. Det är liksom lättare att stå ut med en värdelös hemsida och en kalasbil än tvärtom. :) | |
|
X: Visst använder de robotar, men jag tror att risken med att våra mailadresser sprids vidare är betydligt mindre än på Bullentid@Zatzy. Tror du att nån bygger upp något så stort och bra som Bullentin utan att tjäna pengar på det? Och då de inte tar betalt, så ligger nog förtjänsten i att sälja mailadresserna vidare. Förresten så skulle jag inte ha nåt emot att få lite "spam" från BMWPower som ev samarbetar med något företag i Sverige med tex billigare BMWdelar mm. =) /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Mycket bra sida. Lättöverskådlig. Fått många bra tips. Undran: Vad menas med :D som förekommer i många inlägg? Mvh Hasse |
|
|
Moonflower, visst är diskussionen BMW-relaterad eftersom den handlar om BMW-powers utformning och därmed indirekt dess framtid. Det behövs enligt mig inget särskild avdelning för att föra "allmäna" diskussioner. Det är nog avsaknaden av denna typ av avdelning som gör att "oseriösa" diskussioner är väldigt ovanliga här. Men det är givetvis upp till var och en att tycka vad de vill! Hasse, det är smileys! :D = Glad gubbe (eller gumma) sett från sidan. Finns fler varianter ex ;o) = glimten i ögat, :o)) = skrattande gubbe etc. Oops nu var jag lite offtopic ;o)) ! Mvh |
|
|
En sak som jag saknar är när man går in på ett inlägg som man redan läst så får man själv leta upp var man var. Kan bli lite jobbitg så då struntar (i alla fall jag) man i att läsa det. Då menar jag det stora med >30 svar. På vissa andra forum så kommer man direkt till den senast lästa posten, smidigt. Bara jag som tycker det? RWD? Ja tack! |
|
X. |
bumper: Allvarligt talat begriper jag inte hur du resonerar...? Samma sak går ju att säga om den här sajten som om Zatzy, "tror du nån bygger upp något så stort och bra som BMWPower.nu utan att tjäna pengar på det? Och då de inte tar betalt, så ligger nog förtjänsten i att sälja mailadresserna vidare." Nu säger jag inte att det ÄR så, bara att resonemanget passar lika bra på den här sajten som på andra. |
|
Jag kan försäkra att vi inte säljer vidare e-postadresser. Det skulle vi aldrig någonsin göra. Jag har t.o.m lagt säkert 150 timmar på att utveckla flera sofistikerade skydd så att robotar och liknande inte ska kunna hämta e-postadresser från sajten. BMWBörsen exempelvis har alla e-postadresser dolda och skyddade med flera olika tekniker. Allt för att man inte ska behöva vara rädd att e-postadressen ska snappas upp av någon illasinnad robot. Vi blockerar även fullständigt ip-adresser som försöker insamla e-postadresser. Liknande skydd kommer att införas på forumet. Mvh Tommie, BMWPower |
|
|
X: Zatzys Bullentin är ju inte Zatzys egna, utan det är en gratistjänst om de använder sig av. Denna Bullentin finns på massor av olika sidor. Zatzy.com har ingen "koll" på vart mailadresserna tar vägen pga detta. Och där kom Tommies efterlängtade svar som jag väntade på. Behöver inte ens kommentera det. =) /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Så, nu är även forumets e-postadresser skyddade. Mvh Tommie, BMWPower |
|
X. |
Bra! Tyckte alltid att det var lite dumt när de låg helt öppet i form av mailto: vid varje postat inlägg. |
|
Den här sidan är bland de bästa jag sett. Är då och då inne på Porscheklubbens hemsida och den går inte av för hackor. Annonsmarknaden där är fantastisk, man kan ruinera sig hur fort som helst. My Bimmer is my mistress |
|
|
Instämmer i lovsången. Mycket bra forum och en ohyggligt stor kunskapskälla... Men det som jag alltid slås av när jag läser här jämfört med ex.vis Zatzy, är vänligheten! Alla är så snälla å hjälpsamma mot varandra. Ett "välkommen hit" till de som har få inlägg är _så_ mycket bättre än den allmänna inställningen "ignorera honom/henne, han/hon har ju bara tre inlägg och kan ju inte ha några intressanta åsikter/tips/frågor" som man kan stöta på på andra forum. Men för att även svara på tigerrs inlägg: Jag är väl en hyfsat "erfaren" BMWPower-nyttjare, och har som sagt bara lovord att säga om forumet. Men en åsikt jag snappat upp från icke-BMW-ägare är att vi tydligen är lite "skrytiga" här! Idel lovord haglar över bilarna från Bayern och ingen har någonsin något negativt att säga om sin vagn... Sen om det beror på att vi är ett udda släkte eller helt enkelt bara kör de bästa bilarna i världen lämnar jag till var och en att bedömma ;-) <--- Smiley =) All heder åt BMWPower|crew ;-) //Koffe |
|
|
Beröm/skryt...? Tycker att 75% av alla trådar är ett litet rop på hjälp. Hur fixar jag detta/ är det dyrt att byta etc. /Kristian BMWCS 5062 ------------------------------ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.