|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Jag stod ut i 2-3 mil med dubbdäcken där dubben var rektangulära. Körde tillbaka och bytte till friktion. Fan vad tyst och skönt det blev. |
|
| Jag är ett stort fan av dubbdäck men börjar bli lite jobbigt nu när man knappt får köra genom Södermalm utan att jagas av blåljus och förbannade miljöpartister. ;-) | |
| Börjar fundera om jag gjorde rätt den här gången. Även jag fan av dubbdäck. | |
| Jag antar (och hoppas) att Lövet har rätt. När vi tuffat på några hundra mil har vi glömt detta och grinar igen nästa gång vi har nya dubbdäck / Peter | |
| mats_epost: Ingen jagas någonsin för dubbdäck. Polisen bryr sig noll och ingenting... | |
| Hakka 9 som sitter på min gamla S60 hörs inte ens, iofs är dom körda 2 vintrar och i 65 profil. Alla dubbar kvar dock. | |
|
Körde 70 mil under helgen till fjälls, tyst och skönt med mina Nokian Hakka R dubbfria vinterdäck 👍🏻😃 3 säsongen dom rullar. Crille |
|
|
Jag har åkt i 12 år nu på friktion och är mycket nöjd. Man får ha lite koll och ta det lite försiktigt det är blixthalka. Har europeiska frikton på med hastighetsklass 240 km/h. De är väldigt stabila och trveliga i högre hastighet. Bra när man susar igenom Tyskland på väg söderut. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.