|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej, Kör ju lite småtrött Vobblo just nu och börja fundera på att byta tjänstebil (därav plug-in för att lura förmånsvärdet lite). Jag vill ju gärna ha kombi då jag har barn. Nr1 . 300e +Diesel +Bra kombi - ej 4wd 530 e xdrive. -Ej kombi ännu för ens nästa år. + Roligare bil. -bensinhybrid (dyrt när man kör längre) Audi Q5 55 Tfsi e +Suv -Liten -Bensinhybrid -Gammal kaross Hur hade ni resonerat. Jag är ju egen och kan byta bil varje år om jag vill. Audi och BMW brukar ge bra rabatter, MB kör ju bara fastpris numera. Har jag missat någon modell? Budget är ju ca 700k men gärna nära 600k. | |
| X3 30e och Volvo XC60 T8? X3:an finns ju inte än att köpa, men hur långt bort kan den vara? | |
| Vill nog inte ha volvo igen. X3/Q5:an är väl åt de mindre hållet | |
| Kollat leveranstiderna? De är bedrövliga för alla hybrider. Q5 lär inte bli leverans förrän nästa sommar tidigast. En kollega jagar en. T8a verkar inte heller finnas några att köpa. | |
| Var och provkörde på MB precis 4 månader lev tid, dock fanns det en nästan specad som min som kommer om 2 veckor om jag bestämmer mig. | |
|
Slippy: Vad menar du med att Q5 har "Gammal kaross"? Mercedes W213 började produceras tidigt 2016, medans Q5 B9 och BMW G30 börjades tillverkas sent 2016. Tycker för övrigt E-klass All-Terrain känns hyggligt prisvärd jämnt emot konkurrenterna. MVH Christofer |
|
| Crille: Bara en känsla jag fick, inget vetenskapligt. All-terrain är fina men går väl ej att få som hybrid? | |
|
Begagnad omomsad Tesla model S? Med 60 kWh batteri är förmånsvärdet under 4k i mån och en räckvidd på iaf 30 mil. E300de känns annars som det bästa alternativet i premiumklassen. Jag hade skaffat en Chrysler Pacifica med kaptensstolar och allt :) Finns tydligen som hybrid också. Vem älskade inte kompisens farsas Cheva G20 van som barn? |
|
| Nån som har koll på när 530e Touring kommer? | |
| Det blev en gubb-Merca lev om ca 2v. (minst ett år bort på e-touring tyvärr) | |
| Du som gillar bilar borde inte köpa en fyrcylindrig diesel. Passa på nu och köp en ordentlig motor (minst 6 cylindrar) när de finns och inte har skyhög fordonsskatt! Nya 350d, 400d eller 450 4M rör sig åtminstone när bilen är fullastad (något få testar vid en provkörning). Gör om, kör rätt! | |
| E-klass har haft hög felfrekvens i publicerade långtidstester. Borde vara bättre kvalité nu, facelift snart. | |
|
BMW 330eX touring kommer väl nu i höst, går att få med krok numera - eller är den för liten, eftersom du bara nämner 530eX från BMW? |
|
| Precis 330 är ju lite liten, Turbo; det är ju en förmånsbil, svårt att motivera en 450 som får dubbelt så högt förmånsvärde, för "lite" roligare bil. Men jag håller med hade det varit privat hade det varit enkelt då det är nästan samma inköpspris. | |
| Köp nu en E450. Minst dubbelt så rolig! Livet är kort och pengarna har du ingen glädje av sen. | |
| Turbo; Håller på att kolla på en 991.2 GTS som "lekbil" så det blir lite kaka på kaka. | |
| 325cabrio, är du säker att 330eT kommer som X-drive nu i höst? Har för mig att jag hört att x-drive och touring kommer separat men inte tillsammans på 330e. | |
| Köp en 991 el 992 i basversion. Begränsning sitter oftast inte i bilen. Den mindre motorn får varva mer = roligare. Mellanskillnaden investerar du i de två extra cylindrarna i vardagsbilen (530d, 540d, E350d, E400d, E450)! | |
| Turbo: Bra förslag men tyvärr är det olika plånböcker, men det kanske räcker med en bas version ändå. Planen var ett steg 2 kit på 991.2 gts och på så vis få 450-->540hk vilket är nästan turbo siffror och lite "sleeper" villket tilltalar mig. | |
|
Litchfield Länk Du är "egen" (fåmansföretagare), så det är väl bara din egen sparsamhet som begränsar? Kan 745e el X5 45e vara något? |
|
| Slippy: Tänk på att du dödar andrahandsvärdet med den typen av manöver på en så pass ny bil. Bilen går inte igenom ett approvedtest, ingen möjlighet till inbyte eller försäljning via PC och en risk att många köpare tittar på något annat. Det är var jag har sett med bilar som är optimerade. Men ser man det som "intjänade" pengar genom att köpa en S istället för en Turbo så kanske det går att rättfärdiga en extra hundring eller två i värdeminskning. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.